Fort gick det dessutom. Ovädret trodde vi skulle drabba oss i lördags men det blev bara stundvis väldigt mörkt, blixtrade lite och åskade långt bort och så kom solen åter senare på kvällen. Tur kanske det kan kallas i förhållande till det kaos som var i södra delarna av landet.
Att slå sig själv med häpnad
händer nog inte ofta och riktigt det gjorde vi väl inte men rekord blev det ändå. Först vaknade jag avskyvärt tidigt för att vara helg. Vem gillar att kliva upp före 7, när man är ledig, en söndagsmorgon? Inte jag men det gjorde jag ändå, KA kom upp ca 1 timme senare. Vi satte iaf världens rulle så att dammning, dammsugning och skurning av golv samt ätandet av frukost var färdigt före 13. Vi kände oss lite malliga iaf och nöjda.
Då drog vi till Jakobsberg för att posta födelsedagskort. Tog en kaffe ute i solskenet (vi valde plats under en parasoll) i Jakobsbergs centrum. Mannfred var mer nyfiken på omgivningen än intresserad av kaffet men så är det när man är en ”gök”.
Brödrosten jag diskade så fint innan
fungerar faktiskt och inte bara en gång utan flera. Jag förstörde den alltså inte trots att den blev väldigt blöt.
Storhetsvansinne har USA ofta
men detta övergår mitt förstånd. Iraks pengar tänker en amerkansk domare använda till skadestånd för amerikaner som varit krigsfångar under förra USA-IRAK kriget 1991. Det är det irakiska folkets pengar inte amerikanarnas pengar. Skulle detta bli verklighet borde amerikanarna dra snabbare än dom kan tänka ut ur IRAK. Skulle det blir verkligjet med alla dessa pengar är det en skymf mot det irakiska folket. Skulle det bli så här bojkottar jag allt som har med USA att göra bara jag vet att det kommer därifrån.
Tiden går och jag måste göra mig klar
fast idag är det bra motigt. Jag tycker synd om mig själv men så är det när det värker riktigt rejält. Länge sedan det var så här sist även om jag har värk varje gång men inte så djävligt som nu. Det började illa redan i går och inte en enda tablett tog bort det värsta. Det är var jag alltid sagt, skit skall skit ha 😉
För den delen så skiner solen ff här och graderna är lite lägre än förra veckan, bara 21 grader 06:15.
Författare: Carina
Två länkar
hittade jag igår och den ena gav mig en hel del skratt, lite fräck men ändå så söt, särskilt när den mindre börjar spela gitarr. Dear Penis. Den andra länken är bara lite tidsfördriv, skjuta och fånga ägg. Lite meningslöst men ändå, meningslöst klickande kan ibland roa, åtminstone mig. Här kommer äggen
Tankeverksamheten har gjort sitt för idag. Vatten tänker jag tänka på däremot och en finsk översättning.
Två nyheter har vi varit med om idag!
Den ena var ”bara” min då. Testade för första och också sista gången ”sur” glass. Inte sur i sig men ändå sur glass. Yoghurtglass är inte gott, det ser bara så ut. Lite besviken blev jag men det var bara glass och nu vet jag iaf vad det smakar.
Den andra saken som var ny var lite mer sorglig. KA stod och kikade på ett par billiga vindbyxeliknande byxor. Jag står med ryggen mot väggen till den affären som sålde byxorna (klädstången stod utanför affären). Jag märker inte mycket men så hör jag en röst som frågar vilka som är snyggast. Vänder mig om och frågar personen om det var mig han frågade och då svarade han något grymtligt. Jag börjar vända mig mot KA igen och då djävlar snor han ett par byxor. Killen började sakta gå därifrån och jag rusar in i affären och påpekar detta för butiksägaren som rusar efter killen. KA och jag väntar för det var ingen annan personal inne i affären och vem som helst kunde ha snott vad som helst.
Det lustiga i kråksången var att när butiksägaren närmade sig killen snor han en CD från Mix skivor. Killen får då följa med tillbaks vare sig han vill eller ej. Jag får en av dom andra butikerna att ringa efter väktare för tjuven vill inte stanna kvar alls. Tjuven försöker dra därifrån och KA ställer sig ivägen så att killen far i backen och då måste bytiksägaren hålla fast honom med hjälp av grepp i tjuvens kläder. Väktarna tar lång tid på sig men en kund som finns där i närheten är väktare enligt hans fru så den killen blir störd på toa av frun så att butiksinnehavaren kan få mer handgriplig hjälp.
Det löste sig till slut och vi fick vänta tills polisen kom för att lämna vittnesmål och innan det så fick vi förklara vad som hände minst 5 gånger till ena väktaren.
Det slutade lugnt men vi missade en viktig sak och det var ett födelsedagskort till en blivande 15 åring i morgon. Syrrans äldsta fyller 15 och meningen var att han skulle få sitt presentbidrag (pengar som bidrag till en hjälm) på födelsedagen och inte efteråt men pga av detta så hann vi inte med Posten.
Jo, jag har druckit vatten, massor
av den varan idag. Jag fick också springa en hel del på dass tack vare det. Antingen får jag väl välja huvudvärk eller frekventa toabesök. Fast nu tänker jag ge mig för idag och lägga mig.
Det var en gång…
för ett antal år sedan som Kallemannen och jag sas blev gifta. Det var den 12 maj 1994 och då var den dagen Kristi Himmelsfärdsdag.
Att vi överhuvudtaget blev gifta den dagen övergår bådas förstånd lite grann för som vi jobbade och slet i firman veckorna innan så att på bröllopsdagen var vi som två zoombies men vi var lyckliga då och är det nu. Hur osannolikt det än kan tänkas för somliga.
Visst är han tjusig min man. Gissa hur han såg ut på korten som vi egentligen inte fick av fotografen. KA´s försök att le och vara glad var stört omöjligt. Det finns en del riktigt hemska foton som vi asgarvar åt ofta.
23 grader 07:30 är aningen
i överkant för vad som känns bra fast så länge jag inte sitter i solen så är det relativt svalt. Färg får jag ändå, åtminstone på framsidan av kroppen dom stunder vi orkar sitta ”i bastun” (på balkongen). Det går i ca 10 minuters intervaller innan det bara är att gå in. Vår balkong är på solsidan från mitt på dagen tills den går ner. Det kan vara både kring 40 grader då och därför kallar jag det för en bastu.
Orkar inte ligga och sola och har egentligen aldrig varit en solare så. En bra bok så kan jag ligga ett tag men inte bara för att sola. När vi var på Lanzarote valde vi parasolläge vid stranden.
Jobberiet går
och vissa dagar känns det roligare än andra så tankar kommer och går. Det finns ju en annan aspekt där och det är detta med sexigheten. Jag hade på mig ett par jättefula, utslitna taights igår (ca 8 år gamla) och en ostruken vit skjorta med linne under. Inte särskilt sexigt i mina ögon utan snarare tvärtom men se det fick jag för ändå. Han (min chef) sa rakt ut att det var sexigt men jag orkade inte bry mig mer än att jag skrattade. Jag tänker ha dom kläder jag trivs i även om det inte riktigt känns bra. Kanske får jag se det som så att om jag med mina lår, min mage, min övervikt, slitna ansikte och celluliter är sexig i en 28 årings ögon så får det väl vara hänt bara han inte närmar sig mig mer än lagligt i mina ögon.
Tänker på när min mamma för ca 10 år (då 50) sedan blev både uppvaktad och flörtad med av en 20 åring och han gav sig inte och mamma tyckte det var både roligt och lite tragiskt med tanke på killens unga år.
Det gamla paret som jag skrev om häromdagen
får nu iaf bo på samma ställe på äldreboendet vilket är underbart för samvaro och gemenskap är oerhört viktig oavsett ålder på oss människor.
Nu har jag svamlat klart för idag så till en annan. Du! Glöm INTE att dricka mycket vatten även om du INTE känner dig törstig.
Så har KA cyklat iväg
med en riktig cykelhjälm på huvudet och inte den egenhändigt konstruerade som finns i Gökalbumet. En del är … mer än andra 😉 och vi trivs med det.
Jag begriper mig inte på många saker
och världen är full av märkligheter, ondska och annat som sker precis utanför. Jag läser alltid nättidningar och det är grymheter på grymheter som oftast drabbar enskilda och utförs av enskilda. Detta är väl ett undantag i sig för det bestäms av myndighetspersoner. Nu händer det många, i mina ögon, sjuka saker utförda av just myndighetspersoner men att med berått mod sakta ta död på människors livslust förstår jag inte. Gamla har också rätt till sina relationer och ett värdigt liv på ålderns höst.
Vårt webhotell,
Comnix håller på att uppgradera både det ena och det andra och äntligen skall dom lägga till Image Magick som är en fascinerande och relativt enkel komponent som gör att fotohantering på webben blir betydligt enklare. I bästa fall kommer det att fungera på tisdag. En annan bra sak om webhotellet, jag trodde att man inte fick mer än 30 mb som privatperson men det är fel, utrymmet är i princip obegränstat. Rätt märkligt i dagens webhotellsdjungel, ett bra och fungerande webhotell för 750:- per år och då har vi 30 mb och sql. Får se om vi kommer att kunna och sedan behöva (det märker vi närmare september) större, det finns ff plats kvar.
Klockan rusar när det är roligt
så jag får väl sätta igång det vanliga som skall göras på morgnarna. Ni som har semester får ha en underbar sådan, vi som jobbar och inte får någon semester får ha det bra också. Jag skall försöka iaf. En sak som är lite märklig, inte en enda intervju har jag blivit kallad till trots ett bra personligt brev och en väldigt tydlig och också erfarenhetsrik CV. Undra av vilka anledningar det blir så? Ja, jag klarar mig som det är nu men söker ihärdigt vidare fast annonserna har minskat i omfattning men så är det semestertider.
Ciao!
Sverigehjälmen
KA är inte som andra …och som bevis kan du se denna egenhändiga uppfinnig som han faktiskt tror sig kunna ta patent på. KA tillhandahåller garanti och cykelhjälmen leveras med färdigborrade hål för att fästa det bifogade presentsnöret. Vad den kostade i inköp? 15 kronor plus borrningen och presentsnöret.
Sverigehjälmen
Duger inte jag så
finns det alltid andra sorter. Käcka borzoidamer. Dom bor med sin matte

En liten skatunge hittade hem till oss
i går kväll. Den bara låg där och vår ena pälsboll, Martin, satt och kikade på den. KA tog snabbt hand om den och jag vågade knappt gå in i vardagsrummet för jag var rädd att den var sargad och jag klarar inte riktigt av det direkt men sedan sätter jag alltid in hela mig för att rädda det som räddas kan. KA sa att det inte var någon fara och jag kommer dit och ser lilla skatbebisen. Den greppar KA´s ena finger och får hjälp att stå av KA.
Skatungen verkade inte skadad i det yttre. Vingarna verkade intakta, den har torkad vätska på sidan av halsen men det verkar inte vara blod. Vi tar fram en kattbur med ett tjockare badlakan i så att den skall kunna vila tryggt och varmt. Jag grejar fram lite kokt ris och hämtar en pipett med vatten i. Den verkar hungrig men får inte riktigt i sig maten men sväljer det som går av både mat och dryck.
Vi nattade Mannfred och undulaterna och håller kiken på skatungen innan vi nattar den också. KA lägger ett lakan över kattburen så att den skall få lite mörker. Jag var övertygad om att den skulle dö vilken minut som helst så som den kippade efter andan. Något gjorde att skatungen levde och var vaken i morse mot alla odds. Snabbt som attan blötläggning av polarkaka med vatten för den borde vara både törstig och hungrig och det var den, väldigt. Vi har en jättebra stor pincett som är perfekt att handmata någon liten med.
Började ringa runt och försökte få hjälp från kunniga men inga viltjourer svarade utan där fanns enbart mobilsvar, på båda journumrena jag fått. Jag fick tag på en av veterinärerna på Roslagstulls Djurklinik och frågade och han trodde inte skatungen skulle klara sig för den torde vara sjuk eftersom den inte hade andra synliga skador. Han sa iaf att om vi inte fick tag på jouren kunde vi komma in så skulle han kika på skatungen och se vad dom kunde göra.
Vi stressade iväg och kom fram och möttes då av beskedet att den lilla inte skulle klara sig för den var riktigt sjuk. Den låg bara på sidan och andas och tittade. Den var också väldigt mager så den måste ha gått utan mat ett bra tag (för att vara en fågel). Veterinären tog hand om den lilla och skulle låta den få slippa plågas, den skulle få en spruta och somna in.
Vi blev så ledsna KA och jag för vi trodde båda att den borde klara sig när den överlevt natten. Vi fick också veta att viltdjur (icke husdjur) inte får tas om hand av vanliga människor mer än 24 timmar. Även om vi hade velat hade skatbebisen inte fått följa med hem så att vi kunde få försöka rädda den.
Planerna för dagen var egentligen en vända till Skansen
men redan igår kväll insåg vi att vädret inte riktigt skulle vara på vår sida. KA hade planerat att ta med sig en av sina brukare till Skansen och jag skulle följa med. Brukaren fick hänga med till Roslagstulls Djurklinik och sedan fortsatte vi med en sväng till Galärvarvet och tog en fika och sedan gick vi runt på Djurgården innan bilen fortsatte hemåt. Brukaren var glad och nöjd och vi fick oss en del goa skratt på vägen.
Vi släppte av brukaren hemma hos sig och fortsatte sedan en vända till IKEA för att se deras ombyggda restaurang och kanske ta en matbit. Av maten bidde det inget för restaturangen var inte riktigt klar och köttbullar ville jag inte ha till middag. Vi gick en sväng inne på Sportex för att köpa den där hjälmen till KA – nu eller aldrig tänkte jag. Vi kom mot kassan med en cykelhjälm i handen, en blå en som KA tyckte fick duga, förresten så har den farttjofräs på. Väl framme vid kassan ligger det några frisbees i en korg som kostar 15 kronor. KA är som han är han och kläcker ur sig en sak. Vad han kläckte ur sig och vad det resulterade i finns att kika på i vårt album om ca 10 minuter. Jag har aldrig påstått att min man är normal men han är underbar ändå 😀
Detta blev hiskeligt långt så jag
avslutar det hela just nu iaf. Trots för att jag idag kunde ha skrivit minst en roman om både det ena och det andra.



