Författare: Carina
Waldorf efterlysning
Efterlysning
För de som läser theWitch blogg är det ingen hemlighet att hon håller på att skriva en bok om Waldorf. Hennes tanke var från början att boken bara skulle berätta om hennes familjs upplevelser och erfarenheter på Uppsala Waldorfskola. Men under resans gång har hon kommit i kontakt med många andra som delar deras erfarenheter, och hon känner att hon gärna vill ge utrymme för dem i hennes bok.
Har du/din familj erfarenheter från Waldorf som ni vill dela med er av? Eller har du något annat värdefullt att berätta? (Det behöver naturligtvis inte begränsa sig till Uppsala Waldorfskola) Hon garanterar fullständig anonymitet för den som vill medverka under pseudonym.
Hör av dig på mailadressen Waldorf
För mer info kan man kika under kategori skolan och rubriken Efterlysning
Tillägg, för den som vill läsa mer från theWitch om Uppsala Waldorf kan du gå hit
Mot Blåkulla med flax
Kanske lite styggt men jag kunde inte låta bli att ta fram kameran när gästen för fyra dagar tillsammans med våra två satte sej på hustrun.
Gästen Farbror Melker sitter på huvudet, Mannfred sitter på höger axel och Kurt på vänster. Nu är det fart i luften och på golvet Att våra katter är fågelvana betyder inte att vi inte måste ha koll på var de är och på vad som händer.
Påskafton, solen skiner ute
och det känns lustfyllt, en skön känsla.
Långfredag försvann i ett nafs men det blev både påsklikt, matlagning och dukat innan fröken med vän, systerson med flickvän och Riitta kom. Vi hade haft minshopping på torsdagen á la knytkalas varianten för att kunna äta lite påsklikt i matväg.
Tessan och company hade varit till Mias grav innan dom kom så klockan var en aning mycket men alla var hungriga så det var bra. Tessan gjorde hennes special sallad (som hon skulle gjort hemma) och jag gjorde äggröran så var det bara att äta.
Med 7 proppmätta personer och ingen plats för någon som helst efterrätt drack vi bara kaffe efter maten och det var knappt att det gick ner. Kurt och Mannfred fick sitta i buren men det var ingen fara tyckte dom eftersom även dom fick stek med gräddsås och potatis.
I dag skall systersonen Daniel med flickvän återvända till Göteborg så vi skall strax styra bilen mot Tessan för upphämtning och vidare färd mot Sundbyberg (närmare än Stockholm) där tåget går om knappa 2 timmar.
För ett par timmar sedan blev vi barnvakt till Farbror Melker och hittills har det gått bra med alla 3. Sist så var det fjäderbaluns som hette duga och med vissa skador och annat som resultat. Det har gått bättre, antar att det hormonella läget lugnat sig en aning. Just nu är caique läget detta, Melker i håret (på mig), Kurt i köksfönstret på sittpinnen och Mannefredde putsar på KA´s hals.
Kanske kommer det ett annorlunda häxkort med 3 kycklingar på när KA Jonsson snurrat klart.
Mäktiga moln 1
Mäktiga moln 2
Helgnöje
En man går in på apoteket med sin 8-årige son. Sonen får syn på hyllan med
kondomer och frågar sin pappa:
– ”Vad är det där?”.
– ”De kallas för kondomer, min son.”, svarar pappan. ”Män använder dem för
att ha säker sex.”
– ”Jaha”, säger sonen. ”Det har jag hört talas om i skolan.”
Han plockar fram ett trepack och frågar pappan:
– ”Varför är det tre i den här förpackningen?”
– ”Den här förpackningen är för gymnasiekillar. En för fredagen, en för
lördagen och en för söndagen.”
Sonen plockar då fram ett sexpack och frågar:
– ”Men vilka är de här för då?”
– ”De där är för universitetsstudenter”, svarar pappan. ”Två för fredagen,
två för lördagen och två för söndagen.”
– ”Wow!”, utbrister sonen. ”Men vilka använder då de här?” säger han och
plockar fram ett tolvpack.
– ”De där är för gifta män”, suckar pappan. ”En för januari, en för
februari, en för mars…”
Leenden smittar, de är som flunsan
OBS! Sluta länka direkt till dessa bilder. Spara ner dom och lägg upp dom själv, ni som hotlänkar stjäl min bandbredd. Slutar ni inte direktlänka ändrar jag bilderna så att ni får andra bilder hos er.
När någon log mot mig idag började jag också le.
Jag rundade hörnet och någon såg mitt flin.
När han också log insåg jag att jag smittat även honom Jag tänkte på det där leendet Och sen insåg jag dess värde .
Ett enda leende som mitt Kan resa jorden runt så om du har ett smil på lut lämna det inte
ensamt utan prut
Starta en epidemi och infektera världen.
I samma stund du fått smilstartaren, bör du skicka honom vidare!!
(Jag skickar den inte vidare men lägger ut den här eftersom ett leende alltid räcker ganska långt)
Leenden smittar, de är som flunsan
OBS! Sluta länka direkt till dessa bilder. Spara ner dom och lägg upp dom själv, ni som hotlänkar stjäl min bandbredd. Slutar ni inte direktlänka ändrar jag bilderna så att ni får andra bilder hos er.
När någon log mot mig idag började jag också le.

Jag rundade hörnet och någon såg mitt flin.

När han också log insåg jag att jag smittat även honom Jag tänkte på det där leendet Och sen insåg jag dess värde .

Ett enda leende som mitt Kan resa jorden runt så om du har ett smil på lut lämna det inte
ensamt utan prut

Starta en epidemi och infektera världen.
I samma stund du fått smilstartaren, bör du skicka honom vidare!!
(Jag skickar den inte vidare men lägger ut den här eftersom ett leende alltid räcker ganska långt)
Friday, thank god it´s friday!
För då gott folk blir det som lite fest. Vi får något "läskigt" att dricka till det som kan tänkas vara fredagsgott. I går var det inte så gott, det var bara ost, marmelad och kex och Kurt ville inte äta alls, han var bara tjött. Jag åt mitt kex med citronmarmelad på och det var så gott. Vi får inte smaka av osten för päronen har mögelost olika sorter. Så mycket ost var det faktiskt inte den här gången, bara två sorter och båda luktade uschligt.
Pälsbollen Gubben gillade mammas ost och fick ett helt finger fullt med ost. Den pälsbollen är ganska knasig, när han sitter i soffan med oss försöker jag få tag på honom och päronen blir alldeles knäppa då. Dom säger att jag är dum som försöker bita Gubben som är så snäll, vad dom nu menar med det.
Vi har suttit ute ganska mycket i veckan som gått och det knäppaste av allt var att Kurt badade i apelsinjuicen
. Han blev visst lite badsugen när vi satt ute och så började han bada, han tänkte att det var vatten. Ser inte karln skillnad på juice och vatten?
För den som undrar så är vi bra kompisar och trivs som sambos. Vi är rätt så duktiga på att göra päronen galna också, säger dom iaf men vad skall man tro om päron? Suckar!
Nu skall Kurt och jag bada lite, jodå jag har också börjat bada lite som en caique. Kurt far runt under vattnet i diskhon och jag badar i den lilla hon som päronen lägger en handduk i som blir blöt. Lite gillar jag att det stänker på mig men inte som Kurt eller Hebbe.




