den har gått på sparlåga, om alls, det senaste dryga halvåret och lite till.
16 år sedan vid den här tiden hade vi fullt upp
och det var hårfixerier och annat. Vädret var lika vackert som det är i dag och vi var betydligt mycket yngre 🙂
Nu med gråare hår, nya glasögon (båda 2 har det) med många tunga år bakom oss återstår faktiskt möjligheterna att njuta av livets goda.
Kanske får vi ihop en grillkväll med barnen eller så grillar vi själva. Lite vin och lite annat gott är på tapeten och själv slutar jag tidigt i dag. KA sover sin skönhetssömn nu 🙂
Tackar älskade KA för dom 16 åren, nu satsar vi på minst 16 år till 🙂
4 ägg i gökfamiljen
Livsgnistan kommer sakta men säkert åter
Det har varit ett alldeles för långt vakum och mentalt tungt tomrum på många sätt och vis under det sista dryga halvåret som gått.
Sommartider hej, hej
Ja, om inte annat så är det läge att ställa om klockan innan man går och lägger sig så slipper morgondagen bli lite av en skräckkänsla 😉 när dagen helt plötsligt har blivit kortare, det märks förvisso oftast inte förrän det är dags att läga sig i morgon kväll och man är lite piggare än vanligt men det kostar oftast på måndagen med för lite sömn istället 😉
För den förvirrade (vi äro många 😉 ) så är det att vi får sova en timme mindre natten som kommer, dvs när klockan är 2 ställer vi den på 3.
Found on Facebook 20100324
@xxxxxx ”Dear Lord, This past year you’ve taken away my favorite actor, Patrick Swayze. My favorite actress, Farah Fawcett. My favorite singer,Michael Jackson. My favorite salesman, Billy Mays. I just wanted to let you know that …Obama is my favorite president. Amen.”
Obs, jag delar alls inte den underliggande uppfattning om att det vore önskvärt med en Obama mindre men trots det är detta lite skoj.
Nu funkar det iaf!
Kanske blir det back to business då med detta igen 🙂 Har inte varit särskilt roligt men det har varit många fel på servern med perl och annat som bara spårat ur.
Men nu god natt!
20100310, testeri
Working or not?
gfgdfg
testing
xxvcxv
Ett försök
En av Sveriges etablerade författare sa en gång att om man dricker två, tror jag det var, centiliter sprit går det lättare att skriva. Kanske skulle jag prova? Mja, vid ett annat tillfälle kanske.
Måste ta mej till glasögonmakaren. Ett par månader har jag gått med tejpad skalm. Nu är tejpen borta så sedan tre dagar har jag använt glasögonen med en skalm. Med tanke på att jag får slanta 7-8000 kronor för ett par nya så får jag tejpa en gång till :-)).
Värre är då influensan som slagit sina klor i mej. Två veckor med riktigt ont i kroppen, huvudvärk, snuva och hosta. Läkaren sa svininfluensa men tog inga prover. Den tredje med fortsatt huvudvärk men i övrigt lindrigare symtom.
Sen har vi hundra miljoner grejer som ska till loppis eller ut på blocket. Fattar inte varför det är så svårt att få saker gjorda.
PS
Jag går inte runt och är arg hela tiden nu. Det har lugnat sej lite.

