Dagen före

och plastfickorna är precis klara, så sakta det gick och inte blev det bättre av Mannefredde the assistant som envisades med att putsa mina småsår han ordnat genom att putsa bort torrt skinn.
Skallpellen (skär den dubbelhäftade tejpen med den) är livsfarlig och det är rent av otäckt när han kommer farande i 190 men det gick bra denna gång också. Vi hade önskat lite solsken så en glad minigök kunde sitta ute och tjoa men solen uteblev men tjoa gjorde herrn ute ändå.
Nu skall vi strax iväg och inhandla fisk åt Martin samt lite ätbart till jobbet i morgon och sedan ordna lite kläder som jag skall ha och så skall jag fixa till mina väldigt ojämna naglar och sedan får vi se hur tidig eller sen kvällen blir.
Skall skriva lite om gårdagens undersköna dag och kväll mitt i kaoset på stan bland alla jänkare som hade cruising i stan men det var knappast cruising, snarare tvärstopp. I kväll i bästa fall hade jag tänkt så till then.

N & L

Bjöd oss på välsmakande och trevligt umgänge den 1 augusti. Åh vad dom hade fixat och donat åt KA och mig samt Mannefredde och så gott var det. Lite skraj för KA´s ambulansfärd så en allergitablett innan han ”fick” börja äta.

Mycket och gott är väl bästa beskrivningen av eftermiddagen hos Nina och Levent. Det var samma dag kissarna kom dit direkt från det andra pensionatet. Det var ganska häftigt för dom gjorde sig hemmastadda ganska direkt, ja förutom Martin då men Gubben lade sig genast till rätta på sängen och tvättade sig och Maja höll koll på sin familj mellan vilningarna.

Martin kom fram när vi åkt, måste ha det bra där för han är väldigt Ninasjuk. Dom hotar med att vi inte får hem dom när det är klart här. För mer kattpensionatskort får du gå hit till Nina´s fotoalbum

Helt underbart ändå att kissarna är i så goda händer för jag har inte ett uns dåligt samvete någonstans och farhågorna med Gubbens utebehov och Martins rädsla har kommit helt på skam.

Fontän!?

Det syns inte lika väl som på filmen men vattnet bara sprutar ut ur dagvattenröret och ut över kanten mellan golvskåpen och ut under hall samt köksmatta och det bara fortsätter. Vi torkar, torkar och torkar och svår över att ingen täppte igen dagvatteninloppet på taket när dom ändå konstaterade skadan under förmiddagen.

16 varv

33 varv, 45 varv och 78 varv har jag hört talas om men inte 16, förrän nu. Igår köpte jag för strax över 100 kronor en gammal radiogrammofon, en AGA. Skivspelaren är jättefin. Till och med mittenpluppen finns kvar.

Lysstnar på

oljudet från badrummet där byggkillarna står och bilar dom två golvbrunnarna därinne. Tur att KA (hans tinnitus) och Mannfred (så stressad när han inte får vara med) inte är hemma utan på väg ner till Småland med Jörgen. Kameran fick dom med sig så kanske får vi se lite kort på huset och omgivningen.
Kort lägesrapport om eländet är att toaletten finns kvar, tack och lov, och spolbar dessutom. Övrigt vatten får vi hämta i trapphuset vid vårat lilla förråd och det är okej. Svårt att diska enkelt så vi har införskaffat ett gäng engångsartiklar för mat och dryck och så en stor dunk med kran på för både egen tvätt, så kallad hygien, och vad vi nu vill ha vattnet till.
Vi har också farit runt och kikat på kök, bad och möjligheter samt omöjligheter och en bra bit på vägen har vi kommit om vad det skall bli. Ett IKEA kök för dryga 8000:- för allt (ex vitvaror givetvis) är ju ingenting och det mesta/allt (beroende på hur man räknar på återställning, montering, slipning och lackning av dom övre) av det står försäkringen för iom att det är golvburna skåp och då kanske extrajobbet vi fick av vår f.d. kund kan dryga ut lite bättre eller så kanske det kan gå till badrummet. Vi får se, vi har inga höga önskningar mer än att det måste ta slut någon gång.
Humöret har börjat svikta på oss båda och vi är smått lättirriterade men vi vet att det går över när vi också kommit lite mer till ro mitt i röran. Till ro kommer vi trots kaoset men kanske behövs lite mer mental bonus som vi tänker fixa till i helgen oavsett råd. Vi tänker båda klippa oss senast på lördag, ta en god fika med juice och trevligheter ute och ladda inför min första arbetsdag. Vi har också biobiljetter (tack Sabina och Melker) och tänker ta dom och gå på bio, med eller utan sällskap, annars blir det väl aldrig av.
Jag skulle skriva om dagen på Skansen med Sandra och Jörgen och dagen med Åse och Love (hon har redan skrivit) på Söder och det kommer, det är bara svårt att få mental ro i denna röra och mental ro behöver jag för att tycka att det är roligt.
Det viktigaste av allt som jag vet hände förra veckan var faktiskt bröllopet den 1:a augusti mellan Ingrid och Kalle som jag inte hade en susning om.
Många fina år önskar jag er.