Gökarna Jonsson mår enligt vet bra

men jag håller inte med riktigt. Inga prover togs eftersom deras bajsar såg bra enligt vet. Dom har suveränt hull och KA kände sig mäkta stolt. Fjäderdräkter fina osv, osv. Jag är inte överens om att allt är bra eftersom Kurt nyser (torra nysningar) och det har ökat och Mannfred har även hon börjat nysa (torrt) pluss att hon börjat bita på ena fjädern på ryggen som hon gjorde när hon hade bakterier sist. Nysningarna har ökat och till det låter Kurt som han är tjock i halsen när han pratar (jo, han pratar ord. Mannfred pratar också men bara papegojiska, obegripligt för människan).

KA fick vet att avvakta och låta oss få en ”reincheck” (stavas ?) inom en vecka utan att betala samma arvode (vi fick faktiskt faktura på beloppet) en gång till om utifallatt för han visste att jag var envis och har haft rätt varenda gång utom när Mannfred ruggade och vi fick hosta upp med 1700:- för det konstaterandet. Hon flög skevt och det blev bara mer och mer sneflygning och det var ju inte så konstigt eftersom den största vingpennan och några till hade liksom ramlat av som det skall när man ruggar).

Jag skulle ha ringt M (vet) i går men jag mådde riktigt risigt efter fredagens sövning så det blev inget av men det finns fler dagar.

Sista dagen blev lång

Jag var på jobbet ca 07:20 och åkte därifrån ca 19:00. Mitt på dagen var jag på KS för inskrivning inför provtagning med sövning som jag skall göra idag. Beroende på kanske jag måste ligga kvar men i bästa fall åker jag hem senare i eftermiddag.

KA skall med Gökarna till farbror doktorn eller som det är en tant doktor i eftermiddag för Kurt Grönstedt låter liter förkyld och det är aldrig bra. Det passar bra när man börjar det nya året med minus i kassan 🙁 Jag hoppas innerligt att det INTE är något med någon av dom men …)

Inget kaffe fick jag dricka och jag är törstig som jag vet inte vad.

Jag återkommer later.

Ha en bra dag från ett för tillfället snöigt län.

Centrifugen,

ett virrvarr av tankar?! Kanske ska jag döpa om till Refugen, tankar som står stilla.

Nyårslöfte. Jag har redan slutat röka och har heller inte snusat sedan sista november 2006. Slutat och slutat, jag håller upp för en kan ju alri veta. Löfte i övrigt, inget direkt utom en vag känsla av att försöka bli mer aktiv i mitt tänkande och varande.

Gott slut på 2007 önskar jag er/dej/någon och alla.

Det går INTE att hänga tvätt

eller skura badrummet med två stycken assisterande Gökar.

Jag hänger och vips så ligger det på golvet, jag upprepar och det gör även dom. Jag ökar takten på hängandet och dom gör likadant men jag är snabbare och till slut så vinner jag.

Tvätten hänger alltså på tork och segern gick till… Carina 1-0.

Nu återstår att se om jag vinner över dom med skurandet och putsandet i badrummet också.

Uppdaterat:16:30 Jag vann där också men ett besök störde det hela 🙂 …Carina 2-0

Uppdaterat: 22:30 Jag förlorade skinkan som blev överbakad. 2,5 kg gick upp till 75 grader på knappa 2 timmar 🙁 Katastrof för julskinkan).

Dagens slutresultat:

  • Carina 2-0 mot Gökarna
  • Carina 0-1 mot julskinkan

Tomt , tomt och tomt

är det överallt. Ingen Gubben, ingen Martin, ingen julstämning, inga julklappar, inga pengar (- i kassan tills nästa lön, staten får det mesta) och ingen energi. Sista arbetsveckorna tog min geist och familjeminskningen tog resten.

Inget tack från jobbet heller där jag inte fick den där dignande julkorgen som alltid ges till jul med godsaker som lax och annat en fattig gläds åt (prestigeförlusten är total). Jag fick en chokladask (som jag ville lämna kvar men KA ville ha den). Inte ett tack, ingenting bara kaos. Tänk att jag jobbade fram det helt 100%iga vi har i företagets affärssystem från att ha haft allt i pärmar och ingen som helst kolla på något till att ha full koll på allt (åtminstone tills jag sluta). Helt suverän kundvård med korrekta och hela tiden up-to-date uppdateringar till kund och med samma info i egna systemet. Jo, jag har gjort ett suveränt jobb och vet det men…

Bitter? Nej eller jo men ändå inte däremot är jag full av förrakt mot vd och det vill inte säga lite. Tänk att vi bara är 4,25 på kontoret så det går ju att gissa hur kul det har varit att vara där i 2 år och 4 månader men är man dum som jag och tycker arbetsuppgifterna är roliga och ändå gillar 2 av 3 så blir det så här utdraget. Jag gav det tiden tills vi var skuldfria, så länge var jag faktiskt beredd att stå ut för att sedan dra men detta blev bättre än bra. Ett jobb sökt och det fick jag!

Jag skall in och jobba och lämna över till mina 2 arbetskollegor tillika chefer den 3 januari.(Det är bara vi där då) och sedan är det över. Fy fan och tack och lov. Dom är bra och turligt nog har det bara varit vi under dessa sista veckor men maildumheterna från vd´n har verkligen varit äckliga i det outtalade/oskrivna. Att vd´n dessutom skiter i övriga delägare säger det mesta…Jag önskar dom verkligen lycka till för mitt jobb är ganska krävande och tar mer tid än vad dom tror och kräver dessutom en hel del preventivt arbete.

Sängen ekar tomt på kvällarna. Martin låg alltid på mina fötter så jag knappt fick röra mig innan han muttrade/morrade. Bara 1 kattlåda, bara 2 matskålar från 4 (1 med torrfoder och övriga med var och ens specialité). Maja är inte så noga bara det är gott och hon gillar allt nästan alltid. Det är tomt och jag har fått ökad orosstress över Maja och Kurt och Mannfred. Rädslan över att det skall hända dom något eller helt plötsligt att Maja börjar magra eller dricka mer vatten. I övrigt är hon fullt frisk vad vi vet vill säga.

KA överlevde dagen i torsdags och hann säga farväl till Malena innan det var dags att möta upp Tessan, Martin och mig i Rinkeby hos vår veterinär. Martin somnade fint i mitt knä. Han var lugn hela bilresan och kröp in under en mjuk handduk han låg på i Tessans knä.

Julskinka blir det iaf på Julafton och knäck skall jag koka ikväll när gökarna sover men annars vet jag inte. Det känns mest makabert alltihopa. KA tog en semesterdag i morgon så han är hemma men jobbar Juldagen (jobbar nu också men slutar 15).

Det blir lite julbordsbrunch i morgon med delar av barnen så jag skall försöka göra lite städ och annat innan KA är hemma för gårdagen gick bara i ett mentalt trötthetsdis. Jag och gökarna vilade framför datorn en stund (jag uppdaterade MT till senaste betaversionen.) Kurt sov på vänstra axeln och Mannfred på skärmen och jag lutade huvudet mot mina armar framför skärmen. Gårdagen var så illa så jag glömde tom bort att ringa kära Moster på hennes 76 årsdag. Jag skäms så ända in i men vi skall sjunga så fort KA är innanför dörren, får väl låtsas att idag är i går.

Mailjulkort har vi inte fått ihop, än mindre pappersdito även om vi har fått några. Riktigt roligt att få vanliga kort.

Dags att ta tag i hemmet kanske. Gökarna sover ff men dom vaknar nog när som helst.

Glädje för nya jobbet

och att se fram emot dom sista dagarna på jobbet med glädje förböts i helgen av idioti. Kriget fortsätter in absurdum och orsakar endast kaos för oss 3 som är där nu och har varit där dom senaste veckorna. Mail om uppsägningstid (när det är gemensamt överenskommit sedan någon månad) och minsann, minsann. Jag är inte den som är den så idag tar jag kontakt med annan instans och gör saken kort. Jag har fullständigt stöd med övriga 2 och detta är försök till hämndaktion om ren prestigeförlust.

Denna vecka är nog absurd som den är. Klockan 15 är det begravning för Malena och jag kan inte komma loss pga kriget och det sörjer jag så ända in i. KA åker men får vända om ganska fort för i morgon är det Martin som säger adjö klockan 17. Han klarar inte helgerna och ja nu kan jag se för på bara en knapp vecka har han magrat än mer och är vrålhungrig och törstig. Fy fan säger jag bara.

Pga allt antar jag att min förkylning som var på g är kvar och säger till i hela kroppen. Jag mår apa men …

Gubben, höjdrädd vattenälskande pälsboll

Thumbnail image for gubben_gasp_060521.jpg

Bilden ovan är härifrån och fler bilder finns här Gökalbumet

Gubbens sista vecka bjöds han på köttfärs och grädde som han gillade.
Det är absolut inte bra att ge till våra kära pensionärer men i vissa
lägen spelar sådant ingen som helst roll.

Vi åt fuskmat, fröken bjöd, hade köpt en egen burgare åt Gubben och dom
övriga såklart men det var ingen höjdare. Varken Gubben eller hans
medpälsbollar Maja och Martin var intresserade och Kurt och Mannfred
var bara intresserade av fröerna på hamburgerbrödet och pommes frites.
När klockan var 17:00 var det dags att åka till vår veterinär i Rinkeby.

Det kändes fördjävligt för inte gillar Gubben att åka bil heller så han
jamade och tyckte det var pest och värre än så. Det hade varit en
bilolycka så vi stod fast i köer en stund men det löste sig och vi kom
i väg. Betalning gjordes först för visst får man betala för att ta bort
någon vilket känns makabert för man sörjer ändå men så är det.

Marie-Louise undersökte lite kort och konstaterade att ja han har
blivit sämre ganska fort men han verkade ändå ganska nöjd och snäll har
han alltid varit.

Lite lustigt är det att tänka på att den lilla katten med dom långa bakhasorna och som var rädd för höjder och gillade att stå i vatten blev en åldring på 18 år. Den mjukaste katt jag varit med och full av kärlek. Han älskade att kramas (jodå, han la tassarna om halsen, en på var sida), han kunde stå i timmar och trampa spinnande och dreglande i håret (enstaka sår blev det). En fena på att tigga snyggt var han också, många gånger kom det en tass smygande som varsamt petade på en arm för att om möjligt kunna få något. Om det inte funkade så försökte han själv sno från tallriken men väldigt smidigt och så osynligt som möjligt.

Tack för den tid du velat bo med oss Gubben och vi önskar att du har det bra och får träffa Gumman, Kitty, Edgar, Sigge och co.