Helgen sa bara försvinn så var den borta

Det var kul att komma iväg ut och träffa folk i lördags. Vi var på Snaps (turligt nog innan det blev inträde fast det visste inte vi om förrän efteråt) och satt och bara hade det trevligt. Några av personerna ville dansa och vi skulle iaf hänga med, vi sa inte att ”dom otränade pensionärerna” tänkte fortsätta hemåt utan tänkte att vi får se.

Vi gick vägen KA och jag brukar gå när vi nattvandrar men vi såg inte till några jackor trots att kvällen inte hade gått över till natt ännu. På väg till något dansställe ville dom övriga ha en färdöl och på grund av KA´s tinnitus fick vi välja bort ställen men O´Learys hade ett annat ljud (ja, en sportsbar med glada fotbollsåskådare) som gjorde att vi kunde stanna där ett tag och sedan var klockan helt plötsligt 00:30 och vi ville inte missa sista pendeln så vi tackade för oss och ilade iväg till pendeln som går mycket senare nu för tiden än vad vi visste om :).

Vi var hemma ca samma tid som efter en nattvandring men med en helt annan uppslupen glad känsla och trötta.

Gårdagen satt vi iaf en liten stund i solvärmen på balkongen tillsammans med en bra bok, gökarna och en kopp kaffe.

Jag fördrev den mesta tiden med att kika på gamla dokument och spanan in dagsläget för framtiden. Några intressanta saker fanns där vilket inte kändes helt tokigt.

Ha en bra vecka, det skall jag, den är kort!

På torsdag är det Valborg och då nattvandrar vi.

KA´s arbetskompisar ringde

 och tyckte vi skulle hänga med in till Medborgarplatsen. Vi sticker in till stan, första gången på mycket lång tid det är umgänge med andra så det kan bli kul.

Känns lite märkligt att vara på Medis utan att vara iklädda Farsor och Morsor jackorna.

Tur att jag har månadskort, skål!

Påskdagen, solsken, blå himmel och +9 grader

för en halvtimme sedan. Det finns alltså förutsättningar för en fikastund på balkongen under eftermiddagen.

Vid 15 tiden kommer KA´s barn och barnbarn och vi skall äta lite gott och blandat. Lite påskaktigt blir det om än inte det traditionella. Det blir lite äggröra eller ägghalvor (har inte bestämt oss ännu), lite lax, lite sill, rom osv. Hade funderingar på att rosta bröd och göra något med dom olika kalla sakerna, vi får se.

Eftersom en är vegetarian så krävs det lite fantasi för mig som inte är vegetarian så det blir till att komma på något som kan likna steken vi övriga skall äta och jag har hittat ett recept på rosmarinstekta quornfiléer.

Steken är klar och ligger så fint i kylen, hoppas bara den inte är för liten. Inget av det andra är klart men det blir det så småningom. Funderar fram och tillbaka på vad för sorts sås och variant av potatis det skall bli och steksskyn blev supergod så något gräddigt med stekskyn blir det som sås till samt rotfrukter.

Till efterrätt blir det KA´s special (utan paprika denna gång, jag stekte dom med paprika en gång och det gick så klart inte att äta, tog fel burk och öste på) med sirap- och kanelstekta bananer med vaniljglass.

Skulle någon nu orka något så har vi faktiskt ost och kex också. Tänkte att eftersom vi börjar tidigt så kanske magen vill ha mer.

Nu måste här sättas fart för klockan springer sin väg.

Blå himmel, +7 grader och långfredag

känns som en rätt bra början på helgen. Själv har jag 5 lediga dagar om man räknar med gårdagen och det känns inte så tokigt.

KA sover just nu, han hade sin enda natt under påsken i går och behöver sova. Det är skönt att vara lediga båda två

Kurt och Mannfred är totalt spattiga och högljudda men jag tror det beror på solen utanför, mycket överskottsenergi nu när dom inte har sin holk längre men ändå viljan att bygga hus och göra något av sina hormoner. Dom skall få sitta ute senare efter 13 tiden för då har solen kommit på balkongsidan

Förresten surfar jag just nu på mobilt bredband. Telenor/Bredbandsbolaget är verkligen måna om att ha sina kunder kvar så vi har fått mobilt bedbrand som en extra grej med fri surf och obegränsad nedladdning för 99kr/månad med bindningstid 12 månader varav två ”gratis” månader. Det är praktiskt om man reser någonstans (det förutsätter ju att Telenor har täckning där man befinner sig) eller som nu när jag sitter i köket och försöker vara så tyst som möjligt så KA får sova.

Tänk att ingenting är bra nog

och att oavsett så ifrågasätts det alltid och att saker som görs förutsätts vara obetänkta och oftast helt korkade vilket leder till att det blir ingenting.

Fel, bli ingenting är inte sant utan det blir ännu mindre.

Glad Påsk

Detta är en gammal underbart söt flashfil som jag tyvärr inte kunde klistra in så att den blir exekverbar direkt. För att köra igång den måste du klicka på bilden och du kan du antingen välja att hämta filen eller köra den direkt eftersom det är en exefil. Jag garanterar att filen är virusfri. Om du har popupskydd eller annat som hindrar saker från att gå ingång kanske du inte kan se denna fil.

Dansande barnrumpor

Tänkte att vi måste passa på och göra påsk av det vi kan och barnrumpor är underbart söta.

Kort men intensiv vecka

och i dag gör vi helg. Det känns skönt eftersom jag ff inte är helt bra. Penicillinet gör nog sitt till som jag fick i fredags tillsammans med kortisonet och lite andra mediciner. Det släpper nog i helt snart men måndags var tuff och jag var helt snurrig efter en dag på jobbet.Tisdag var bättre och det kan bara gå framåt.

När vi storhandlade på Willys för ett par veckor sedan köpte vi ägg till tjejerna, Julia och Sofia alltså, och ansiktsfärg för påskkärringsansiktsdekoren. Utopin var ju båda tjejerna hand i hand med ett vakande öga av någon vuxen gå påskkärring på lördag och tanken är ju fin. Vi måste iaf lämna över fröknarnas ägg så vi får se om vi får ihop det under morgondagen.

Helgen i övrigt innebär vila. Vi har en både Påskmust och stek som köptes till Påskafton och steken den skall vi göra i ordning och avnjuta en god middag. Den blir säkert inte särskilt kladdfri eftersom både Kurt och Mannfred är duktiga på att grisa.

Tanken är också att fortsätta få lite ordning här hemma nu när det närmar sig att vi kan köpa lite uteväxter och fixa lite annat fräscht.

Gudinnetroende som vårdar Moder jord och hennes högtider

Jag vill tipsa om ett nytt forum för kvinnor med intresse för Gudinnor, vårdande av jorden och gudinnors högtider, skapat av Ingrid. För den som är intresserad och känner önskan om systerskap är forumet en bra grund och förhoppningen är att det skall växa i gemenskap. Naturen är där, man måste bara finna den gemensamma grunden och vårda den.

Personligen är jag ganska okunnig om gudinnor och deras högtider även om orden ”Tänk bara att få dansa barfota bland komockorna”  får mina mungipor att le. Det påminner dessutom om när jag och mina syskon var små och man bara gick omkring bland allt möjligt utan att tänka var man satte sina fötter.

Det får mig också att tänka på när jag och en god vän hyrde torp vid Sätra Brunn och vi kom som värsta storstadsbor och fick gå igenom hela kohagen som var full med komockor (tack och lov inte färska) och hårda bitar fräst jord. För att inte tala om första kvällen vi var där och sov över. Gisses vad alla fick hjärtinfarkt när vi gick till utedasset och en hel kör med något vi inte såg började råma i mörkret, kossornas ögon lös också. Hemskt var det men inte sedan.

Dagens skratt!

Alltså det mesta är ju möjligt i Ikeas värld, så varför inte detta. Men tänk om så vore, alla möjliga galna scenarior spelar förbi i min hjärna när jag tänker på det.

Tack Monica för dagens garv.

Bosse trumpet har åkt hem idag

så är det full fart på Kurtan och mig. Vi hann med en sväng ute också, i våran transportbur men solen försvann precis sådär lagom tills vi kom ut. Vi fick sitta där en liten stund så kom solen tillbaka och det var så skönt. Längtar tills det är riktigt varmt ute.

Päronen har snott holken för dom tycker att det INTE är bra att jag och Kurtan vill ha ägg hela tiden fast dom förstår inte det där riktigt, vi vill ha bebisar och då måste vi hålla på tills det blir några. Fast samtidigt måste jag säga att det känns ganska skönt att få vila lite.

Vila och vila, päronen klagar för nu har Mannefredde blvit lite mer son vanligt och förr i tiden, dom är iaf nöjda.

Förresten så kan man ha väldigt roligt med en toalettrulle full med papper, tja, den var iaf full med papper.