En intensiv men rolig dag #blogg100

Maria fyllde ju 40 i går och det gjorde ju även Stoffe så grattis till dom båda så här i efterskott även om vi sjungit till dom båda i går.

Iaf så var det en papegojträff i Rotebro som Maria och jag for i väg till i syfte att hålla henne hemifrån. Lite lyckat eftersom hon verkligen gillar att fota och dessutom är duktig på det.

2016-04-23 14.32.24

Vi var tvungna att åka in till Lindhagensplan först för att köpa värmehandtag så att KA och jag kan köra till Eskilstuna för avrostning utan att förfrysa händerna på vägen. KA kör med vämehandskar och jag värmehandtag.

Lite kringelkrok och rörigt både i stan och sedan för att komma till rätt plats i Rotebro. Allt tog tid och det var ju meningen också och Maria märkte ingenting innan hon såg ballongerna som hängde på deras altan även om hon reagerade på en bil och att grillen var igång.

Riktigt kul att när vi kommer in så börjar det sjungas från ovanvåningen och vänner och familj  kommer fortsatt sjungande nedknatande i trappen.

En riktigt rolig dag är till ände och nu måste KA och jag sova för det är kallt i morgon och skitväder plus att vi måste räkna med ca 2 timmar gamla vägen.

Malin, Marias syster hade bakat både cupcakes och tårta (av cupcakesen blev det inget foto taget :() 2016-04-23 16.44.51

Inlägg 54 av 100 #blogg100

Det som göms i snö #blogg100

kommer upp i tö pling. pling är en gammal låt från Robban Broberg. Nu gäller inte det bilden nedan men uttrycket kan användas om man byter snö mot papper och kvitton 🙂

2016-04-21 10.45.00

Improviserat och snabbt, typ speedating 🙂 blev förskottsfirandet av Maria (tjejerna är hos den andre föräldern). Middag och tårta hanns med på ca 45 minuter innan KA måste befinna sig på Ekhammarskolan för Brf Tibble´s årsstämma.

2016-04-21 17.13.59

God mat och jättegod tårta plus  lite allsång. flickorna hade varit och  handlat varsin present till Maria. Tusen tack för oss, det var jättemysigt och gott, tack

Inlägg 52 av 100 #blogg100

Laddad inför den 7 maj #blogg100

Förhoppningsvis laddar många med hoj för International Female Riders Day. Det gälleri första hand tjejer som kör hoj men killar får åka med om dom kör med blond peruk och något rosa som alla måste ha. Känner du någon så tipsa om detta event som finns på Facebook MCE International Female Riders Day

Jo, eftersom jag ff övningskör så måste min älskade handledare köra med peruk och jag har grejat en rosa reflexväst som vi fästa övningsskylten med säkerhetsnålar.

Uppdaterad 160420 med bild på västen 🙂 2016-04-20 23.56.23

Inlägg 50 av 100 #blogg100

Måndag hela veckan #blogg100

Måndag hela veckan känns det som och det är i sig sant, det är bara måndag än så länge. Om vi bortser från varmbassängsgymnastiken på morgonen, fikat efteråt och shoppingen på Matvärlden så har det helt klart varit som måndag hela veckan.

Ena bokslutet är nu nästan klart, saknar lite uppgifter och något enstaka underlag så kanske vi får till något värt att deklarera.

Bortsett från att det är måndag så är många självklara saker så icke självklara och det som blir är att du knappt kan förstå vad ända in i som sker och har skett.

Inlägg 49 av 100 #blogg100

Somliga åkte hoj och andra #blogg100

MCE tog sig en tur till Linneladan i dag och det hade varit kul att hänga med även om vädret var på den riktiga dåliga sidan i dag. Men KA hade ett ärende hand skulle göra med den ena av hans huvudmän och då sprack hojturen och med tanke på det ”pissiga” vädret gjorde det ingenting men liiite sög det i hojåkartarmen.

Somliga åkte hoj och andra, ja, jag har suttit hela dagen och förberett och sedan bokfört. Lite skoj att skapa förutsättningarna och reda ut saker och ha koll på papper och så få fart på det hela. Hoppas bli helt klar i morgon och kanske tillkommer det något enstaka verifikat men då är det mesta gjort. Skoj också att jobba i Fortnox och bilden är lånad därifrån.

1+1=2 fast om det är en snöhög eller en sandhög blir ändå bara en hög och är det en snöhög så smälter det till slut och blir ingen hög alls 🙂

Inlägg 48 av 100 #blogg100