Det kommer även vår gamla valmo, några nejlikor, förhoppningsvis det lilla rosträdet fast inen tillstymmelse till knoppar ännu 😉
Likes: [igp-likes]
Hon är brun som jag …
En liten tjej som var med sin mamma och syster på dopet i lördags gör mig alldeles varm och glad varje gång jag tänker vårt möte.
Jag och KA gick ut för att gå på toa, ja en och en. Jag kom strax efter så han hade gå på toan redan och utanför står en liten tjej i en fin gul långklänning som var väldigt kissnödig.
Iaf så blev det hennes tur och jag frågade om jag skulle hjälpa henne och ja men jag skulle vänta utanför toa och stänga dörren. Efter en liten stund ropar hon försiktigt efter hennes mamma.
Jag frågar om jag skall hjälpa henne och hon säger ja, hämta min mamma. Jag frågar vad mamman har på sig för kläder och flickan tittar på mig med sina stora ögon och säger (samtidigt som hon stryker sig över kinden mot hakan) ”hon är brun, som jag”. Jag tänker älskade unge, över hälften av gästerna är bruna och hur sjutton skall jag lösa detta?
Jag fick fram vad mamman heter genom att fråga mig fram så löste vi den biten. Jag ser flickan och hennes svar:, ”hon är brun, som jag” framför mig och har världens största leende i ansiktet.
Inlägg 64 av 100 #blogg100
Glöm INTE den 21/5!
Ta med dig kompisarna, grannarna och vilka fler du nu kan dra med dig och dela gärna eventet!
The more the merrier heter det och festerna hos MCE brukar vara av det roliga och minnesfyllda slaget. Kolla gärna i videon jag länkar till så ser du hur det sett ut tidigare https://www.youtube.com/watch?v=bFrpbvEfG5A och du kom.
Komsi, komsi och har du inte möjlighet att gå själv så dela detta med dina vänner, grannar, ovänner, fiender, ja alla är välkomna 🙂
Headlights!:
21 Maj klockan 19.00 öppnar vi baren, HAPPY HOUR 19.00-20.00!
Detta år är det filmtema som gäller! Förbered er på äventyr, skräck, drama, komedi mm! Som vanligt är det fullt ös som gäller ?

Bäst klädsel = FRI BAR!
Live på scenen: G.A.S!
MCE annordnar bilskjutsning från Jakobsbergs station till Kåken. Vid ankomst stationen, ring 076 795 30 08 så kommer vi och hämtar dig och ditt sällskap.
Entré 50:- (Inklusive bilskjuts).
Adress: Snutenvägen 11 i Järfälla.
Välkomna alla GaLNinGAr!!
Inlägg 62 av 100 #blogg100
Vädret var på vår sida och det var riktigt roligt att åka iväg och det gick hyfsat bra . Ännu snabbare på hemvägen för då hade vi brådis inför eftermiddagens dop. 55 till Enköping och sedan motorvägen hem.
Sitter och somnar så jag får fortsätta i morgon men lämnar en underbar bild på ena doptårtans dekorationer 🙂
Inlägg 61 av 100 #blogg100
I stan en sväng på förmiddagen och då gjorde vi en kombo och passade på att äta lunch. Vi for till Fältöversten och det var tydligt att det var liten annan kundkrets rent generellt, åtminstone så var det intrycket både KA och jag fick. Lite ”finare”/dyrare matutbud och det var kul att se så tydligt.
Hittade ett fint halsband och ett tillhörande armband att ha på dopet i morgon. Bild kommer kanske imorgon 🙂 Jo, vi skall på gambiskt dop. Fatou har äntligen blivit mormor till en liten prins och den lille herrn kom för bra precis 7 dagar sedan i morgon och det är då man har dop enligt gambisk tradition.
KA har fixat med styret till hans Wildstar och jag gjorde färdigt bokföring och bakade falska wienerbröd till dopet som vi tar med oss.
Innan dopet skall vi iväg med MCE på lite äventyr och det skall bli riktigt roligt. Bilder och annat kommer kanske i morgon, annars på söndag.
Inlägg 60 av 100 #blogg100
Det är boksluts- och deklarationstider och i vissa fall en hel del bokföring också.
Mitt bidrag, istället för den sedvanliga snömosen, blir Hang on Sloopy:
Inlägg 59 av 100 #blogg100