Facebook questionary

If you’ve been tagged or you are reading this, you have the honour of
copying all these goofy questions, writing your own response, and
tagging some other victims. If I tagged you, it’s because I want to
know more about you!

To do this, go to “notes” under tabs on your profile page, paste these
instructions and the list of questions in the body of the note, type
your title as ”Getting to know each other”, tag some people including
me (tagging is done in the right hand corner of the app) then click
publish.

1. What time did you get up this morning? 10.30 am
2. How do you like your steak? rare
3. What was the last film you saw at the cinema? I don´t remember. I see too many movies.
4. What is your favourite TV show? True Blood, Cold Case, Hells Kitchen, Californiacation ..
5. If you could live anywhere in the world where would it be? In Paris
6. What did you have for breakfast? oaksporridge
7. What is your favourite cuisine? Turkish, Italian & French…
8. What foods do you dislike? I can eat everything but I would not enjoy Stinky Tofu
9. Favourite place to eat? No specific
10. Favourite salad dressing? that mix with olive oil, vinegar, hearbs and stuff
11. What kind of vehicle do you drive? My office/computer chair 🙂
12. Your favourite thing to wear? Lee Jeans, pink t-shirts and black Converse All Stars *thats me* 🙂
13. Where would you visit if you had the chance? I would like to travel
to New Zeeland, Cuba and a lot of other countries … and it would also
nice to visit Lisa, Leen and Renee. 🙂
14. Cup 1/2 empty or 1/2 full? … que??
15. Where would you want to retire? Barcelona or Madrid
18. What is your favorite sport to watch? Football
19. Who do you think will not tag you back? Many
20. Person you expect to tag you back first? Maybe Johanna & Leen .. 🙂 If they are awake.
21. Who are you most curious about their responses to this? My daughters & everyone else of course 🙂
22. Bird watcher? I don´t take notice of birds. I just walk on with focus on where to go ..
23. Are you a morning person or a night person? Both.
24. Do you have any pets? 1 lovely cute dog named Sixten. Mix of Papillon & Shi-Tzu
25. Any new and exciting news you’d like to share? No
26. What did you want to be when you were little? air stewardess
27. What is your best childhood memory? The fishingtrips we made
28. Are you a cat or dog person? Both
30. Always wear your seat belt? Yes
31. Been in a car accident? No
32. Any pet peeves? loadsmackers & ppl with bad teethhygiene
33. Favourite Pizza Toppings? Fresh mushroom & mozarella
34. Favourite Flower? Sunflower
35. Favourite ice cream? chocolate
36. Favourite fast food restaurant? Sushiplaces
37. How many times did you fail your driver’s test? 2
38. From whom did you get your last email? A friend
39. Which store would you choose to max out your credit card? A Travelstore or a furniture store
40. Do anything spontaneous lately? SPA treatments 🙂
41. Like your job? For the moment I´m unemployed
43. What was your favourite vacation? The latest one or?
Kusadasi/Turkey. Came home a few days ago. 🙂
44. Last person you went out to dinner with? My bf. It was a really nice fishrestaurant.
45. What are you listening to right now? Nothing but I hear the sounds from the TV. My bf is gaming.
46. What is your favourite colour? Black and PINK 🙂
47. How many tattoos do you have? 3
48. How many are you tagging for this quiz? I just pick randomly
49. What time did you finish this quiz? 01:41 pm
50. Coffee drinker? YEAAAH!! Can´t live without black strong coffee. NO milk and NO sugar.

Ur led är tiden

och här är jag igen 🙂

Lite mycket med det mesta av både bra och dålig art men nu så kanske det blir ordning på torpet både URL och IRL.

Hemmet har fått sig en ansiktslyftning och vi har flyttat tillbaka till det som var stora sovrummet för många år sedan (har under åren varit förråd, avstjälpningsplats och gökrum) och som går ut mot altanen. Färdigt kommer det inte att bli på länge vad gäller hur vi vill att det skall se ut men grej för grej blir det. Just nu finns inte varken garderob eller byrå så det ekar rätt friskt därinne. Planen är att få ihop iaf en möbel per månad så vi får se om det är hyfsat fram till jul, hoppet är ju där åtminstone. Det är inga lyxmöbler men för oss är det lyx men mest behöver vi en ny säng för kropparna protesterar men det blir nästa år.

Mycket har vi rensat och åter rensat. Vardagsrummet har sett ut som en bomb har ramlat ner, ja inte bara vardagsrummet utan även delar av övriga utrymmena. Nu är det perfekt i förrådet och allt går att hitta. Bråte och annat är slängt, en del med sorg och en del bara ”nä nu åker du”. En hel del saker har vi samlat i gamla sovrummet (där vi har bott dom senaste åren) med syfte att sälja både på Blocket och på loppis för varför slänga det andra betalar för och en peng behöver vi alltid 🙂 Där finns också minst 7 flyttkartonger med böcker, både pocket och annat. Jag begriper inte hur jag lyckats få ihop så många böcker (det är jag som läst dom flesta av pocketarna) men en hel del reaböcker har det varit.

Det känns som att vi här hemma är på g åt rätt håll på alla plan och att jag numera är skuldfri är mer än ett lyft synd bara att jag inte kan förverkliga det vi hade tänkt iom att jag numera är arbetssökande.

KA sover (har sin natthelg och 1 natt kvar), jag skall fortsätta med köket. Varenda pinal blev fixat i badrummet och klart i går. Det blir rum för rum men inte renoverat utan mångdubbel storstädning eller vad man skall kalla det för, rotborste och tandborste används bland annat. Det tar tid för min kropp har en hel del värk i höfter och armar 🙁

Gökarna huserar tillfälligt i köket med sin stora bur tills vi fått bort loppissakerna och fått upp en vägg i vårt gamla sovrum (kan dröja en del veckor) men dom är nöjda och trivs bra där. Ägg är på g igen och mycket sexualundervisning har vi haft på köksfönsterbrädan. Mannfred är på knappa 180 gram så iaf 1 ägg är där.

Viktigt P.S! Julia har börjat på dagis, den 12 augusti var det dags och hon trivs! D.S.

Fungerer, fungerer ikke?

Det återstår att se. Detta är en test och funkar det så kan jag skriva. Dumt nog uppdaterade jag fast jag inte alls har tid och det ville sig inte. Jag har inte haft tid att kolla upp vilka plugins som ställer till det men kanske, kanske blir det bra ändå.

What you sell?

Two Australian businessmen in Brisbane were sitting down for a break in their soon-to-be new store. As yet, the store wasn’t ready, with no stock and only a few shelves set up.

One said to the other, ’I bet any minute now some idiot tourist is going to walk by, put his face to the window, and ask what we’re selling.

No sooner were the words out of his mouth when, sure enough, a curious Japanese tourist walked to the window, had a peek, and in a thick Japanese accent asked ’What you sell?’

One of the men replied sarcastically, ’we’re selling ass-holes.’

Without skipping a beat, the Japanese man said, ’You doing velly well, only two left!’

Fått från min gamla arbetskompis och den är rolig, tack Juli.

Sista dagen

blir en kursdag. Det blir som det var tänkt fast ändå inte (tanken var att vi alla skulle ha gjort detta för ett antal veckor sedan och redan börjat jobba i det men..) Kul att få göra den så jag åtminstone vet en aning mer om Nav och dess funktioner, sätt att arbeta osv.

En solig dag är det också och jag känner mig oerhört sorgsen. Det gick bra att säga hejdå om än jag fällde en tår eller två men när jag satt på pendeln från Sundbyberg och sista två stationerna innan jag var hemma kände jag mig väldigt ledsen och sorgsen.

Det har varit roligt och väldigt givande på flera olika plan och ja, jag kommer att sakna det hela och de flesta människorna där.

Semester välkommen säger jag då och satsar mentalt på i morgon. KA jobbar sin sista dag i morgon kväll och går av torsdag morgon sedan får vi se vad som händer och inte.

Dagarna närmar sig semestern

och det är välbehövligt även om vi efter den inte vet särskilt mycket om arbete för min del men det löser sig kemiskt med tiden om inte annat.

Vi har nu ”barnvakt” åt gökarna (dom får inte flyga så det gick inte att ta dom med oss) så vi kommer att kunna ta ett par dagar i Luleå och hälsa på Carina med familj och moster. Måste bara kika närmare på datum osv.

Kanske har vi en fungerande bil snart så att vi kan ta oss neråt landet mot Halland, Göteborg, Ankarsrum och Malmö. Kanske våldgästa i Peking också (hej Britt) Vi vet inte mycket om något just nu men göra något skall vi om det så innebär att stanna hemma så skall något göras.

En sak vet jag och det är att i kväll skall jag och några av mina arbetskompisar träffa två gamla kollegor på restaurang Shanti på Katarina Bangata och det skall bli kul och gott.

Vi ses och vi hörs.

Tumhållning för lille Max inför och under morgondagen.

Avskedsmiddag för mig ikväll

och jag ser både fram emot det och gruvar mig. Jag gillar mina arbetskamrater och trivs i miljön och kommer att sakna dom allihopa..

Chakula är ju lite jag och dom vet att jag gillar Amarula (sydafrikansk likör). Det känns bra att ha en kväll tillsammans för nästa vecka är ledningen på tjänsteresa och sedan är det liksom slut.

Skål!

18 år kvar

och tankarna om vad jag skall göra är många men hur förverkliga dessa är en annan fråga. Just nu vet jag inte och det känns väldigt mycket som en stor öken. Tröttheten har tagit över och orken till många saker likaså.

Jag har varit väldigt off sista veckan men jag hoppas vara mera on med tiden.

Vi läses!

P.S Solen skiner i Kungsängen, kors i taket. D.S