4 ägg blev det omgång 3 i äggläggandet. Alla äggen var dock obefruktade och det är vi lika glada för.
Det har varit ett alldeles för långt vakum och mentalt tungt tomrum på många sätt och vis under det sista dryga halvåret som gått.
Ja, om inte annat så är det läge att ställa om klockan innan man går och lägger sig så slipper morgondagen bli lite av en skräckkänsla 😉 när dagen helt plötsligt har blivit kortare, det märks förvisso oftast inte förrän det är dags att läga sig i morgon kväll och man är lite piggare än vanligt men det kostar oftast på måndagen med för lite sömn istället 😉
För den förvirrade (vi äro många 😉 ) så är det att vi får sova en timme mindre natten som kommer, dvs när klockan är 2 ställer vi den på 3.
@xxxxxx ”Dear Lord, This past year you’ve taken away my favorite actor, Patrick Swayze. My favorite actress, Farah Fawcett. My favorite singer,Michael Jackson. My favorite salesman, Billy Mays. I just wanted to let you know that …Obama is my favorite president. Amen.”
Obs, jag delar alls inte den underliggande uppfattning om att det vore önskvärt med en Obama mindre men trots det är detta lite skoj.
Kanske blir det back to business då med detta igen 🙂 Har inte varit särskilt roligt men det har varit många fel på servern med perl och annat som bara spårat ur.
Men nu god natt!
20100310, testeri
gfgdfg
xxvcxv
Fått i mailen från min gamla kollega, lite talande eller så inte 😉
Anyone who’s ever worked in admin is
going to love this!!!!!!!!
Have a nice day.
A big mining company recently hired several
cannibals. ”You are all part of our team now”,
said the HR manager during the
welcoming briefing. ”You get all the usual benefits and
you
can go to the cafeteria for something to eat, but please don’t eat
any of the other employees”.
The cannibals promised they would
not.Four weeks later their boss remarked, ”You’re all
working very hard, and I’m satisfied with you. However, one of our Admin
girls has disappeared.Do any of you know what happened to
her?” The cannibals all shook their heads indicating
”no”.After the boss had left, the leader of the
cannibals said to the others, ”Which one of you idiots atethe Admin chick?” A hand
rose hesitantly, to which the leader of the cannibals continued, ”You
fool!!!!!For four weeks we’ve been eating Managers
and Supervisors and no one noticed anything, but
noooooo, you had to go and eat someone who actually works!!!!”
När jag såg annonsen om höstmarknaden för några veckor sedan tänkte jag yes, en utegrej med familjen kan aldrig vara fel när man fyller år. Jag jobbade lite på att få ena fröken att tycka att det kunde vara kul och när hon väl nappat var det lätt med dom övriga. Tyvärr så var Stoffe riktigt risig och kunde inte, trots goda försök, göra annat än bädda ner sig igen.
Vädret var INTE på vår sida men humöret var. KA och jag köpte lite uteväxter för en billig penning, sådant som kan bli fint till nästa vår, sommar och höst. Vi fick ganska många för pengarna men så är allt som fanns där egenodlat.
Vi suktade efter majskolvar som folk gick omkring och bar på men först var det ju hästridning. Området var ganska stort så det var en bit att gå men det gick bra trots Julia små fötter och korta steg.
På väg till hästarna gick vi förbi fårhagen och det var lite spännande att kika på bääää. Fram till stallet kom vi och då hade vi tur eftersom dom stängde biljettförsäljningen 15 och klockan var 15:02 och tjejerna fick sin ridbiljett ändå.
Efter en stunds köande blev det dags för hjälmar på och först var det lite läskigt men jag knackade på båda tjejernas hjälm och Julia tyckte att hjälmen kanske var lite rolig trots allt.
Så var det äntligen flikornas tur att få rida och Sofia upp på sin hät och glad som en liten lärka, Julia upp på sin häst men där tog glädjen slut, det var inte alls särskilt roligt att sitta så högt upp och gladare blev hon när hon fick komma ner igen. Ett annat barn blev glad för det sista ridturen.
Efter ridning blev det projekt leta reda på majskolvarna och köpa lite kravodlade grönsaker och gärna kryddor. Majsen var slut men lite grönsaker köpte vi iaf, kryddorna hittade vi inte tråkigt nog.
Marknade var slut och vi åkte iväg för att äta en matbit och det blev Jakobsberg och lilla restaurangen bredvid där Tessan och Tomas bor. Vä inne på restaurangen kom regnet och det var inte lite regn heller så vi hade tur med vädret kan man väl säga.
Det var kul, gott och en skön dag som avslutade med att KA och jag blev bjudna på maten som tilläggspresent vilket inte var vår tanke.
En födelsdag utan prestige, utan stök och bök och med ren trivsel tillsammans, perfekt med andra ord.
Det blev sång, present, blommor och sådant också men DET var inte det viktigaste för mig den här dagen.
Tack för idag allihopa, det kommer fler marknader snart.
Att vänta in den med vetskapen om att ingenting blev något och att man faktiskt inte fanns med i livet gör det mer absurt. Syskonen är på g och Tessan likaså och här sitter jag och tänker en massa. KA har jobbat natt och själv skulle jag få iväg några jobbansökningar men det går inte.
När inget funnits när livet var där finns inte mycket att göra när livet är på väg bort och ännu mindre när det bäl är borta. Det smärtar men samtidigt så är det så här livet är och denna väg skall vi alla gå.
Mitt biologiska är mitt biologiska men resten då.
Kanske läga att få ihop denna dag också och inte bara låta den gå åt till tankar men tankarna inkräktar hur jag än tänker, vridet och vänder på det.
Jag tänker farväl och hoppas du vet om det, saknar det som aldrig blev Helge för det hade kunnat vara ganska bra trots allt.