Osant intygande och badrumseländet

Detta blir en never ending story verkar det som. HSB tar inget som helst ansvar för något utan anser att dom skött sin del vilket inte stämmer överhuvudtaget då dom vägrat befatta sig med problematiken och helt sonika lagt över hela jobbet gentemot Proline på oss.. Dessutom har Kålstalund bifogat ett svar tillsammans med Prolines svar som är mer eller mindre lögner (Kålstalunds alltså).

För att ytterliggare elda upp hela situationen fick vi till slut det våtrumsintyg som lovats oss (inklusive vår granne men han har inget fått) från början och innan jobbet ens skulle börja. Det våtrumsintyget är dessutom ett osant intygat sådant. Helt absurt alltså. Vi grävde och grävde och fick fram alla uppgifter och namnet på intyget stämmer med BKR´s (Byggkeramik Rådet) uppgifter men det företaget, Sköndals Golv AB, finns inte längre, organisationsnumret på intyget går till Sköndals Golv & Bygg AB som inte är behöriga (dom var iaf inte det tom idag bäst att tillägga). Vi har alltså fått ett oriktigt intyg som skall verifiera riktigheten i arbetets utförande. Vi har dessutom bara fått en väldigt dålig kopia fast KA begärde ett original men det kunde vi inte få enligt Proline då dom bara fått detta per fax, se bifogade bilden nedan.

Efter vårt hårda detektivarbete ringde jag och påtalade detta till ansvarige hos Proline, i fredags eftermiddag alltså. Han återkom i morse och menade att jag skulle förklara och det gjorde jag men han hävdade att det jag sa inte stämde. Efter några fler samtal med Byggkeramikrådets medlemskunniga person och därefter VD vet jag och KA att våra uppgifter om det osant intygade intyget är rätt, företaget har ingen behörighet trots det har vi fått ett sådant intyg som vi absolut inte godkänner.

Trust

Trust takes a lifetime to build, a single moment to lose and an eternity to gain it all back again if at all that is possible.

Extremism på dekis eller?

Jag tänkte mycket på när vi var aktiva med Farsor och Morsor på Stan och var delaktiga i att vara dämpande och bistå med att motverka, i vissa fall bara hålla koll också, allt beroende på situationen.

I går var det några med och så är det på varje sådana här tråkig sak. Det är sorgligt att samhällets skrala kassa skall gå till att faktiskt skydda dom jag kallar för samhällets nötter och tragikomiska skämt. Ideella föreningar och organisationer får inget betalt men hela apparaten kostar enorma summor. Fika och sådant brukar myndigheterna stå med men det är ju en baggis i sammanhanget av alla kostnader.

Jag hoppas verkligen trenden blir mer varaktig att brunskjortorna är på tillbakagång för ingen med sina sunda vätskor i behåll vill ha nazister på sina bakgator med allt vad det innebär. Vi har för många år och generationer framåt fått betala ett högt pris för vad nazismen gjorde och mäsnkligheten fick sig en, av många, enorma törner.

Ett riktigt bottennapp var antiaktivisternas beteenden, tyvärr som varje gång. Dom visar sig från sin sämsta sida, man kastar inte brinnande föremål eller annat som kan skada människor oavsett vilken sida av staketet man är på och hur mycket man än skulle vilja. Antiaktivisternas agrerande gynnar inte den antirasistiska sidan alls, den skadar den och ger motståndarlaget mer bränsle för deras sak.

På sätt och vis är jag glad att jag inte var med i går men samtidigt så gör ju faktiskt frivilliga organisationer stor nytta i sådana här sammanahang där man jobbar mot våldet.

Livet som en apa

Att vara en apa är min roll i livet, släng åt mig några bananer fastsatta i en lina och dra så kommer jag springande men får aldrig tag i bananerna.