Mandelformar en masse men nu räcker det till både i morgon kväll, när hela familjen är här, till Luleå över julen och till skön fröken med svärfamilj på Julafton. +fatou touray det här är hur dom ser ut om du kommer innan dom är slut 🙂 +Tomas Robertsson inget recept ännu men lite bilder på resultatet iaf. Receptet kommer och man smörar inte formarna, kakorna lossnar så fint ändå
Författare: Carina
Just for fun I would like to know h…
Just for fun I would like to know how many of you actually can keep up and sing this old song from Rolf Harris (he was very popular when I lived in Ghana). My dad could sing it and I almost could but lost words somewhere along the line and now I seem a bit too old to keep up 🙂 http://open.spotify.com/track/15pCZOacvJUovuOBx885JL
Very strange weather, raining at ho…
Very strange weather, raining at home and snowing in Jakobsberg, 10 minutes closer to Stockholm by car.
Good night, sleep tight, take care …
Good night, sleep tight, take care and stay safe. Listen, this is bitter sweet!
Not with Ali Campbell as singer but his baby brother Duncan does it beautifully. spotify:track:748T4HBWgvaBAwIIDwXRIc
God natt!…
God natt!
Lite sorgligt kändes det allt
men bara jag böt musikstil gick det bra. Håller på att baka mormors/mammas och numera mina mandelformar så att det räcker till både Luleå, nu på söndag och till kär doter med församling för deras julfirande. Sill skall vi hinna med att fixa också och så skall kockoskakor och syltsnittar göras.
Jag satte på mina älskade jullåtar (givetvis är dom från afrikatiden) med mycket engelsk gospel, en speciel låt, ”Away in a Manger” med ganska mäktig kör fick mig att tänka på Helge och jag blev illa berörd men ville så gärna försöka lystna, det gick inte. Det finns goda minnen också och en av dom är hur vi alla sjöng, jag var en av dom som sjöng hellre än bra. Lite mycket tungt blev det när jag konstaterar att underbar bilder på oss syskon är bara en bild, saknar det som var en gång på den fronten.
KA har hackat mandeln och malt den manuellt, som vanligt visste vi att vi hade en mandelkvarn men det hade vi visst inte. Lite musik till det och så går det som en dans. Jo, jag skall skriva ner receptet på mandelformarna också.
Fick mig några goa skratt i eftermiddag/kväll också och det behövs väldigt mycket. Vi kämpar på att få ordning på vår tillvaro trots detta med att vara en apa, trots allt annat som är så går det framåt och varje liten sak som får leenden att komma fram behövs och ger också energi.
Please help and send your point of …
Please help and send your point of view to the Bahraini authorities
Märkliga garanter
Vi är en del som finner det oerhört märkligt att en organisation som skall vara som ett intyg på seriös företagarverksamhet inte har det företag vi frågar om som certifierad utan det är ett helt annat bolags registreringsnummer som fått certifiering långt tidigare men efter att ha gått i konkurs inte inte längre finns. Vi har flera samtal med medlemsansvarig och sedan högsta ansvarige där dom talar om att bolaget inte är registrerat även om det heter nästan samma sak och är med samma ägare. Vi dubbelkollar och får på flera olika sätt detta verifierat.
Det verkar som att organisationen, efter att ha pratat med det företag som inte var certifierat, vänder på det hela och säger att det är felaktigt registrerat och att det är det bolaget vi frågade om som var certiferat och inte som organisationen sa från början (efter samtal vid 3 olika tillfällen ha sagt det motsatta och efter att verkligen ha stämt av i sina register.
Det kommer att bli oerhört spännande att följa faktiskt och jag undrar hur någon kan ta en sådan organisation på allvar om dom inte ens har rent hus i sitt bo.
Det betyder att även dom som skall intyga seriositet är oseriösa. Att det kunde ske trodde vi aldrig men har nu fått det bevisat för oss. Byggbranschen är bra krokig och hur företaget lyckades med detta är fascinerande men med vad vi har varit med om under hela hösten, föga förvånande. det bara bekräftar att det finns gott om fulheter mellan dom inblandade..
WordPress uppdaterad till 3.3
Hurra! och inga problem inträffade på vår multiuser install vilket gjorde mig väldigt glad. Märker du något som verkar vara fel får du gärna säga till.
Läsvärt! God natt…
Läsvärt! God natt



