med våran gökbok fast de har lovat. Det är lite taskigt tycker vi faktiskt. Men man kan inte få allt säger de utan jobbet måste gå före och blir det sent hem måste vi i säng på en gång. Så kan det gå när man inte får bestämma själv.
Henning har blivit jätteknasig, han vill bara tugga sönder saker så päronen blir jättearga flera gånger varje dag. Jag tror att han har tråkigt för han får ff inte springa runt överallt innan päronen har flyttat alla sakerna där.
Vi måste få klaga lite för på helgerna så brukar vi få riktig frukost med ägg, juice och smörgås med gott pålägg men det fick vi inte i idag och det är faktiskt inte rätt. Päronen hade bråttomt iväg och sedan åkte de inte iväg så vi fick äta risifrutti istället. Det är ganska gott ibland och jag gillar ju sylten också.
Nu skall jag reta pappa lite och bita honom i handen – svejs tills en annan dag, Mannfred
-Idag är det lön!
-Jasså??
Ibland när jag tycker
synd om mej själv är det nyttigt att tänka på dem som har det svårare.
De som inte har någonstans att bo t.ex.
Tjohoo alla gökar.
Frugan har kommit hem. Jätteskoj är det och när vi kom från jobbet igår så hade hon lagat mat så vi fick äta. Det var jättegott faktiskt. Köttfärssås med spaghetti och jag som älskar pasta.
Annars har inget särskilt hänt, jobbet har varit tråkigt så mamma har skällt på mig massor. Det är lite tråkigt när jag inte får gå ut och härja så jag hittar annat att tugga på. Mammas dokumentkorg har jag tuggat lite på. Snart kanske jag får gå som jag brukar göra fast det kan ta lite tid.
Nu är det burtajm så ni får ha det bra och vi skall sova gott. Visslas en annan dag – Henning storebror.
Ska få
egen gästbok småningom, jag.
Igår mådde jag ganska bra, synd att da´n va´så kort.
Idag ska jag bara
må bra har jag bestämt.
Gissa vad jag lyckades med idag då?
Jag stal de två sista tandborstarna päronen hade. Först stal jag mammas och sedan lyckades jag sno pappas. Jag hade en egen kvar så den fick de låna av mig på kvällen för de måste visst borsta på sina tänder. Jag arbeter bara med tandborstar. Det gick bra för de är kompisar annars också.
Det kom främmande idag och det var kul, speciellt att min fru också var här. Jag älskar henne massor och hon är sååå fiiin och bara min. Fast hon går alltid hem och det är inte kul alls. Vi fick massor av god mat vi också, både ris och majs. Mannfred fick som vanligt sitta i buren för han bara går omkring på maten och det får man inte säger päronen. Usch tycker jag för man blir ju bara kletig på fötterna.
Det är ganska kuligt att vara gök iaf och man får en massa pussar och faktiskt skäll också men det går över.
Mamma är lite bekymrad för mitt högra ben men det blir nog bra tror jag. Lite annorlunda går jag på benet men veterinären sa att det skulle ta tid så då får det ta tid.
Nu skall vi göra annat så vi visslas väl en annan dag – Henning the best!
Veckan har
gått skapligt bra. Vi har inte så där alldeles JÄTTEmycke´jobb men de som är ska levereras ut. Har haft lite ont i kroppen, är ju inte ungdom längre och motionerar ingenting, så enformiga rörelser gör mej lite stel.
Funderar mycket över livet och åren som gått. Återkommer, kanske, om det.
Grunnar åxå en del på min egen otillräcklighet. Nåja, nu börjar det bli dags att slå av datorn för vi får gäster idag och det är en del som måste göras före klockan två.
Är med i
en så´n där mailinglista, manliga nätverket heter den. Jag undrar om jag inte ska gå ur den.
Man diskuterar feminism, könsroller och en massa. Det är hur bra som helst, det är bara det att det passar inte mej.
Ofta får jag en överväldigande känsla, även när jag går runt och läser dagböcker på nätet att många skriver för att, om inte exponera sej själv, så ändå…..(diminutiv och flummig känsla jag får ibland även om den är överväldigande)
Igår kom lastbilen
jag beställde förra veckan. Arton pallar med papper, wellpapp, brännbart och icke brännbart skräp blev vi av med. Ett tjugotal 125-liters soppåsar med plast fick åxå följa med.
Dessförinnan hade en annan bil tömt sex stycken 660-liters behållare med papper. Gissa om det känns skönt!
Hur tror ni det har gått med trucken då? Alltså trucken som jag började skruva i i somras för att byta slangar. Om jag låter bli att berätta slipper jag skämmas.
