Fyra tissar skall idag

till ”fajbjoj” doktorn. Maja skall bli av med sin tandsten (fastande pga av att hon skall sövas), gubben skall få sig en kik i örat och på höften, Martins mage skall kollas upp igen och så Eddies öron kollas på. 3 av herrskapet skall ha sina årliga stick också (vaccineras alltså), gubben fick sitt i våras. Det blir en stressig dag men lite halvgalen sådär. Gökarna är ju med (väldigt populärt hos vår veterinär Marie-Louise) och ingen kattbur utan alla i famnen, de gillar inte kattburen så enkelt är det. Maja lär vara så illa tvungen att åka i den eftersom hon inte får äta på morgonen så hon får fint sitta där tills vi skall åka så hon inte kan sno åt sig en tugga eller två.

Lugnet före stormen kan
vi kalla måndag och tisdag för, allt ramlar in i dag och i morrn och helst skall allt vara klart i dag och i morrn. Det är ca 85 manstimmars jobb så… men vi är glada ändå. Kallemannen helnöjd med sin dag då han fick till massor av fixerier som bara måste fungera. Nu har vi tom ordning på kablaget så en eloge till den gode mannen, ja så får jag inte glömma att fler telefoner nu fungerar i växeln. Det tar sig med tiden.

Nya webhotellet har redan lagt upp kontot
(firmakontot)så jag började skicka upp allt och sedan vill jag givetvis att script skall fungera men tjohejsan, glöm det. SSI länkningen vill inte bli rätt och en hel del annat men det tar några dagar tills jag måste vara klar, en hel vecka minst till har jag på mig så vi får väl se vad som händer och fötter.

Ha en bra dag, det skall vi ha.

Visserligen tillåter inte Jantelagen

oss svenskar att berömma oss själva men nu när bromsarna slagit till och mjölksyran börjar försvinna och det gått bra idag, har röjt och städat bland nät- & telesladdar samt fått igång ett par telefoner till, kan jag inte säga annat än ”Fy f-n va´ja´e´bra!”.

Tiden räcker inte till och inte orken heller

och snart är det dags för en till flytt. Denna gång är det firmans hemsida som flyttar till ett annat webhotell. All min datortid försöker jag få saker att fungera men det tar sin lilla tid för datortiden blir kort.

Vad det än är för något
som far runt i etern så lutar det åt någon form av virus eller liknande. Vad vet jag inte bara att ingen av oss är på top riktigt men vi vet väl alla att det går över.

Till en piggare dag, på återläsande 😉
och ett litet tips. Även LiS har en julkalender så jula på, den är snart här för dagarna de rusar.

En av anledningarna

till att jag hållit mej borta från Centrifugen och övriga nätet är att jag har inte haft ork till att tänka på annat än att få vardagen att fungera. En annan anledning är att jag inte vet hur jag ska förhålla mej till vad man kallar URL.

Så är mina syskon nu 2 år närmare de 40,

38 år blir dem idag. Grattis Ylva och Bjarne och hoppas middagen i eftermiddag blir en god en. Allsången från oss är avklarad så nu kan ni ta ur era öronproppar :-). Grattis kära småsyskon (visst är de små?) och nu är det endast nedräkning till the happening om 2 år. Jag laddar, vi laddar för då blir det ju baluns. Inte illa att fylla 80 ihop.

Dagen skall vigas åt helt annat än nätet
och tiden rusar oavsett min egen vilja. Inte mycket som hinns av alla önskningarna vi har men vi tar en sak i taget. Det blir inte mer än vad det blir. Julen kommer iaf och den bryr sig inte ett dyft om allt är klart eller inte 😉 Två adventstakar är iaf uppe och det är en stor bedrift. *skojar* Lite avis blev jag på Eja och Igge med deras julbakandet (kika in på Igges sida för både recept och julsång) i natt och så sugen på nybakt har jag nog inte varit på länge. Spara har de lovat så vi får välan se om dem håller det löftet 🙂 Monica har tom kokat egen glögg och fler julattiraljer finns. Kika in och längta

Ett år tog vi faktiskt in på hotell. Scandic medlemserbjudande var då 4??:- per dubbelrum inkl. frukost. ”Inga” hade inte grejat ett pillesmack här hemma och vi jobbade 16-18 timmar alla dagar tom dagen innan julafton. Det var det året vi hade mest med jobb och vi hade kanske varit lediga ca 1,5 vecka inkl helgerna (mer ledig än andra år fast…). Vi bokade rum för 3 nätter och for hem efter jobbet, vid ca 15 tiden, packade våra saker, lämnade Henning för passning, kissarna klarade sig ett dygn utan oss och så drog vi. Det blev årets julklapp inklusive strosandet i butikerna och något som vi själva ville ha från affärerna vi strosade runt i. (vi for hem, matade och gosade med kissarna och så tebax till hotellet)Ingen av oss hade orkat med att göra annat än sova och varför då inte göra det på hotell med rejäl frukost och mycket ingen stress. Julmaten var ingen höjdare men vilan och ron kompenserade faktiskt allt annat den gången.

Kanske bäst att påpeka att jag älskar julen som trivseltid med god mat, umgänge och lugn och ro. Jag gillar även baket, godislagandet och dofterna men tiden räcker inte riktigt till. Julklappsjakten ger jag ingenting för alls. Barnen tycker jag skall få klappar men annars är det inte så julen känns för mig. Friden är betydligt viktigare, tiden att tillsammans kunna unna sig lite. I år blir det familjejul där iaf min del av familjen möts. Syskon, syskonbarn, mamma och moster och delar av våra barn.

Annars har det gått bra och lagom lugnt till väga.
Vi har fått bort massor av flyttröran som varit (det tar tid men platsbrist hade vi och därför var sakerna på firman och nu har vi ännu mer platsbrist). Sonen har hämtat pianot (han behöver ett riktigt piano för sitt komponerande) så nu är där tomt också. En sak till vi faktiskt gjort bra är att bilen är ren, inte för hand men ändå. Alla överblivna element har stuvats undan (första lokalen firman hade var en f.d ladugård ombyggd men kall, vi hade element överallt.)

Kvällen har landat och vi gör så själva nu
stunderna var få men intensiva vid datorn men det finns fler dagar, som tex i morrn. Sov så gott och dröm ljuv drömmar så läses vi en annan dag.

Jag vet inte om mina ord i går

har uppfattats på rätt sätt men jag hoppas det. Undrar någon något kring de orden så är det bara att maila mig via mitt kontaktformulär eller skriva i gästboken så att inga missförstånd uppstår eller så. En sak jag tycker är trist i sammanhanget är att märkliga kommentarer från konfliktsugna personer syns. Personer som verkar rent av skadeglada över det som skett, personer som inte ens är inblandade i det som skett. Det är riktigt makabert i mina ögon. Hur är man funtad när man gottar sig åt tråkigheter? Jag förstår inte riktigt men jag är väl för korkad kanske.

Glömde en viktig sak ju 😉
En viss julig sida, nyfiken? Kika då

Sovmorgon? Ja, vad kallar man detta idag för?
Jag sov som en död och ville inte ens vakna när klockan var 11:30. Kallemannnen hade redan varit upp sedan 9 tiden men jag sov. Jag måste vara väldigt slut fast jag inte riktigt känner det så men kroppen talar sitt tydliga språk. Jag sov så länge så höften klagade, undra om det är åldern som är här? Ja, vad vet jag – ingenting mer än julen är här om ca 3 veckor. I morgon fyller mina syskon år, 38 blir dem och ja, dem är tvillingar. Dem första vita tvillingar söm föddes i Liberia och DET var en sensation för afrikanerna där. Stort blev det även om jag inte kommer ihåg ett smack mer än det jag hört berättats av mamma. Jag är iaf ff mer svart än vit som jag menar iaf. Hudfärgen har ingen betydelse med dessa ord utan mer prägeln från min uppväxt, dvs Afrika som land och människorna där. Jag har heller aldrig brytt mig om hudfärg för i mina ögon är människan desto viktigare.

Igår friserade vi oss faktiskt.
Kallemannen fryser tom inne men det blev kortare än vad som var meningen. Det är stor skillnad på 2 eller 3 milimeter. Jag klippte mig också och det syns inte alls. 4-5 cm försvann, jag har nog långt hår. Fick beröm för mitt fina hår så frissan ville inte klippa upp det bak, inte ens lite för håret liksom lyfter sig självt sa hon. Bra att jag inte har babyhår som mamma och moster för dem får inte till några som helst frisyrer.

Affärsmötet igår gick precis som det skulle
och nästa vecka börjar vi ringa. Antagligen får vi mer betalt än vi sa, vi får iaf lite mer att göra kring samtalen. Det är jättespännande med detta för vi har fått så många positiva kommentarer så kanske, kanske kan vi bli mer än vi är idag. Ja, vi har inte tagit någor för givet och i sig har vi aldrig gjort det utan allt har vi fått kämpa för.

För den som undrar så har Henning
inte målat något mer och den ”flarta” färgen har börjat försvinna. Hans ”blåtira” syns knappt och jag misstänker att Henke själv är väldigt nöjd med det.

Ta reda på saker innan du drar iväg. Fråga, du får säkert ett svar. Tänk efter före, helst innan saker spårat ur. Det du gör andra kommer alltid att ge dig något i retur.

Ord kan betyda så oerhört många olika saker.

Ord kan tolkas precis som vi vill, ord kan göra illa också. Spéfulla ord från en person, en grupp, ett kollektiv eller liknande gör stor skada inombords och i de flesta fall sätter försvarsmekanismerna igång, med rätta. Kollektivet agerar som trupp, beteendet är i mina ögon rena rama mobbningen, det går från det ena till det andra. Mobbning är aldrig ursäktbart.

Det som gjort mig oerhört besviken är när personer jag trott haft ett sunt sätt i reaktioner och beteenden sedan visar sig göra saker på helt andra sätt så blir jag besviken även om jag inte känner personen/erna.

Visst försigkommer mobbning bland vuxna men jag trodde liksom INTE att en del av dem som agerat så skulle agera precis så. Det gör min besvikelse desto större. Svårt att smälta beteendet har jag haft och smält är det inte ännu heller. Min olust växer och jag vet inte riktigt vad jag egentligen tycker mer än känner avsky för handlingen. Även om inte det är jag som drabbats så har jag många tankar som far runt, runt och runt. Vi måste alla få hantera och känna saker som kanske inte är som andra skulle varken göra eller känna utan att för den skull nedvärderas på det sätt som gjorts. Drevet behöver faktiskt inte per automatik dra igång.

Jag har själv lyckats halka med i ett drev och för det skäms jag faktiskt ff och har svårt att förstå att JAG hakade på. Den gången reagerade jag själv fort på hur saker spårade ur och satte in min egen bakväxel och kanske även andras. Vad vet jag, jag är bara en människa men jag gör vad jag kan.

En lite roligare sak i mina ögon åtminstone
Henning den effektive göken i vår församling var med och målade i går. Inte med flit och inte med vilja även om det blev hans vilja som ställde till det hela. Vi handlade och under tiden var Kallemannen inne på zooaffären med gökarna. När jag kommer tillbaks så är stackars Henning ”flart” båe här och där. Värst blev det på höger vinge och insidan av hans högra ben. Vi har kort på eländet också fast man ser bara ”blåtiran” som är svart färg. Stackarn, vad förnärmad han var. Han missbedömde sin egen flygning och landade på Pelles nymålade akvarium.
Henke är flart
klicka på bilden så syns den bättre. Öppnas i ett nytt fönster.

Jobbet lunkar på och det är skönt
särskilt när det liksom blir mer att göra och våra tjänster växer liksom lite av sig självt. Vi skall på ett kundmöte idag och prata om mer telemarketing till en av våra äldsta kunder. Vi har gjort telemarketing jobb åt dem och dem blev mer än nöjda och vi blev mer än glada. Håll tummarna för morgonens möte. Första gången på alla år som vi faktiskt är hos den kunden. Tillfällena till möten där har varit många men alltid har det kommit käppar i hjulen med för mycket jobb så vi har inte hunnit helt enkelt.

Cellprover är viktiga att ta
och jag skulle gjort mina nu på morgonen men jag får höra om jag kan komma nästa vecka för kundmötet är viktigt idag och cellproverna går att ta senare så valet var enkelt. Hatar gynstolen, skulle önska att någon kunde komma upp med en trevligare variant än att ligga bredbent och totalt utelämnad. Jag vet att vi känner olika inför just gynstolen och det är ju bra men fy.

KA är ff sjuk
han har gått med yrsel och feber i 4 dagar nu. Det går i vågor men det är helg nu så kanske kan den göra nytta. Vi har handlat ingredienser till Tacos, till wok och lite annat så vi får se hur helgen blir. Vi tänker iaf inte jobba och vi behöver inte ens heller.

Ha en bra dag och var rädd om dig, tänk på att det du gör går igen oavsett om du gör det bra eller dåligt.

Orden vill inte, kan inte och går inte

och jag hoppas jag får ihop de en dag eller så men nu går det bara inte. Besvikelsen är enorm över ageranden, hanterande och göranden. Jag kan inte förstå ATT sådant sker för jag trodde sådant var innan man visste något, typ i sandlådan. Besvikelsen är otroligt stor. Godnatt!

Nu börjar

återhämtningsfasen, den börjar alltså. Måste stanna. Jag känner mej som ett flygplan som just tagit mark men inte slagit till bromsarna ännu. Samtidigt känner jag som jag kommit till krönet, under en cykeltur, av en lååång uppförsbacke med benen full med mjölksyra.
Ett gott tecken är att jag börjat läsa något lite på kvällarna innan jag somnar.

Sent som vanligt så det

enda jag vill säga just nu är att Tuija fyller år och även om det är svårt så vill jag säga Grattis Gumman. Gästboken är strulig, Alxnet surar antagligen 🙁

En sak till har jag visst att säga
och det är att jag faktiskt ff är glad över lördagskvällens vinst, så det så! Ha en bra dag och du!, var rädd om dig.