Inte Mälaren Runt bak denna gång utan namngivningsbak blev det. Lilla fröken Elmo Mathilda Ripley hade sin namngivningsceremoni dagen till ära.
En trivsam eftermiddag.
Likes: [igp-likes]

Marky Mark and The Funky Bunch, ”Good Vibrations” och lyckliga 10 åringar, Eric Carmen är ju gammal men både rösten och orden är mmm. Pernilla Anderssons ”Säga någonting bra” är en låt vi alla borde utgå ifrån. Tom Pettys, ”Don`t Come Around Here Anymore” är så fin och såklart, The J Geils Band med ”I Do” och Lasse Tenanders ”Rötter”. Jamie Walters ”Hold On”, Uno Sveningssons ”Therese” och sist i den högen Robin Cook ”I Won´t Let the Sun Go Down”.
Ratata, så mycket glädje och glada minnen till just Doktor Kärlek! SaRaha´s ”Don´t Cry” är vacker och berör. John Fogerty´s ”Rock and Roll Girls” är glädje från en svunnen tid som verkar hålla sig borta. Tommy James and The Shondells ”Crimson and Clover” betyder mycket.
Mina rötter och musiken dom vuxna spelade och även vi ungdomar innan vi flyttade från Ghana, vi lärde oss även dansa bump:
Betydelselöshet är en sida av verkligheten. Verkligheten behöver få lite andra vyer och intryck.
Vi behöver regnet, det kommer i omgångar och nu öser det ner igen. Hurra! Synd bara att vår paviljong och parasoll är sönderslaget, det hände i nattens/morgonens oväder. Paviljongen är bara att montera ner och slänga. Måste säga att vi trots allt hade tur, några av delarna kunde ha flugit in i och krossat/slagit sönder ett fönster eller mer.
Likes: [igp-likes]

I Pokhara, Himalaya, bor en kvinna som bland annat säljer smycken för sin försörjning. Fina sådana. En god vän till oss som ofta reser både till Indien, Himalaya och andra exotiska platser på vår jord har mött denna kvinna ett inte oansenligt antal gånger varvid båda blivit lika glada.
När vår vän senast återvände till hemlandet Sverige nu i juni eller möjligen i juli överräckte hon två smycken till mej. Smyckena var välsignade av denna kvinna mot motorcycleaccidents eftersom gåvan skulle ges till en very special man driving a motorcycle.
För ett par dagar sedan hände dock en smärre incident varvid jag lade motorcykeln på marken. En liten buckla på ena strålkastarkepsen blev enda skadan. Men, tänkte jag, jovisst och hejsan du, blessed against accidents…??!! Så mycket var den välsignelsen värd.
Nästa tanke – vad gjorde jag för fel? Var jag inte uppmärksam? Kunde jag ha undvikit att lägga ned hojen? Frågor som jag funderat och funderar över.
Var det för att påpeka brister i framförandet det skedde det som hände utan några egentliga skador. Var det för att påkalla min uppmärksamhet, att vara förutseende, försiktig och alltid medveten om den utsatthet som det innebär att sitta på hoj? Var det för att uppmärksamma mej på att ta det varligt så att ingen allvarligare olycka händer. Kan det vara ett tecken på den välsignelse som kvinnan gett smyckena? Vem vet? Vem kan veta?