- @hamzamu Sorry, but we couldn’t find that link! #
- Children Paying Huge Price In Libyan Conflict http://t.co/MiYWNG5 via @VOA_News #Libya #
- #lastfm #love The Angels Listened In (Re-Recorded Version) by The Crests http://bit.ly/mcvHHy #
- #lastfm #love A Message to You Rudy by The Specials http://bit.ly/QQsI #
- #lastfm #love Remember Then by The Earls http://bit.ly/9unfp6 #
- #lastfm #love Can't We Be Sweethearts by The Cleftones http://bit.ly/cu2fCm #
- #lastfm #love Guilty by UB40 http://bit.ly/byjOTl #
- #lastfm #love Tracks Of My Tears by UB40 http://bit.ly/k5Ayim #
- @LibyanDictator a little bit of both but I am in the wrong country at the moment but if I was there I would act too not only support #
- http://t.co/UGBY571 UB40 – Tracks Of My Tears, a beautiful version, good night all stay as safe as you can #
- http://t.co/D9urhOv UB40 – Guilty, really sweet #
- http://t.co/6Rc0hkj Bob B Soxx & The Blue Jeans – Why Do Lovers Break Each Others Hearts #
- @angryarabiya wonderful news and hopefully he is ok considering the circumstances #
- @KAJonsson Skulle inte du hoppa i säng käre make 🙂 Puss och godnatt, tror du måste skicka iväg det till FB med en knapptryckning #
- Däckexplosion http://goo.gl/fb/BFFM7 #
- @Eagertobefree What does it say? #
- "I am now taking pills that allow me to fall asleep straight away. awake I am haunted by images of Hajj Basset" #Libya http://bbc.in/j2ONzO #
- LinkedIn öppnar kontor i Stockholm – DN.SE http://t.co/iXKWtzX #
- Please Help Free the "Sentosa 25" from Resort World in Sentosa Singapore http://t.co/MYLS5ZC via @change #
- just donated a tweet a day to help raise awareness for Aid for Africa ➼ http://justcoz.org/AidforAfrica #
- *lol,* RT @Jonas_Gardell Såg EN kille utan tatuering, och jag ba: Vad är det för fel på han? Är han bög? Krimi… (cont) http://deck.ly/~ncko8 #
- RT @monsaudu @baysontheroad Thank you so much, for your covering, stay safe. #
- @tonarsmorsa vassego för så lite 🙂 #
- @feblib I replied to your Morning 🙂 Many people are getting old stuff rewteeted, wondering if Twitter is updating something #
- @feblib morning or g´dday 🙂 #
- @wasime thanks, that article I retweeted too:) #
- @wasime I retweeted but what does it say? #
- @WafaFt Stay safe and I really hope you will see #Libya free anyday now. Do not forget sunprotection 🙂 #
- @bunbunbunnyyy and free #Syria and all other countries denying its citisens human rights and democracy #
- @bunbunbunnyyy aha, thank you very much.G is, there are not words that can describe a madman. Hope for a free #Libya any day now #
- @bunbunbunnyyy @ChangeInLibya excuse me but what does that mean? I don´t understand a word #
- RT @monsaudu RT @libyanproud: #Malak is a 5 yr old girl with an amputated leg and a DEAD 3 year old brothe… (cont) http://deck.ly/~1fXoN #
Sitter och leker med WordPress och olika plugins
en del får jag att funka, andra inte, som vanligt alltså. Har lagt till en sida med senast spelade musiken, skulle vilja ha med datum också och lite mellanrum men det kan jag inte, iaf inte just nu. Sidan heter musik och där syns dom 30 senaste låtarna, lite roligt tycker jag iaf.
KA står och fixar med tacos och jag sitter här och lyssnar på musik, båda dricker vi varsitt glas vin och konstaterar att vi har det ganska bra trots allt och alla möjliga diagnoser. Detta är hans lediga helg och nästa jobbar han. Har vi tur kanske vi får äta våra egna jordgubbar innan han skall iväg för sitt nattpass.
Ha en bra kväll, det har vi. Jag är rätt tillfreds trots allt och insikterna är ganska totala om både det ena och det andra, man lär sig så länge man lever och där man minst anar något så…
FB vs GB
Facebook, ja, jag tittar in på Facebook ganska ofta.
I början använde jag FB bara för spelen. Det gör jag inte längre, spelar alltså. Jag har slutat med spel. Åtminstone för tillfället, det går åt tid till ingen nytta. Det händer att jag får något skickat till mej och då händer det åxå att jag skickar något tillbaks. Det sker mer och mer sällan. Jag har rensat bort några kontakter i vänlistan som funnits där enbart för att de varit grannar eller tillhört samma maffiagrupp som jag. Förmodligen kommer jag att rensa ytterligare så småningom.
Alls inte lika ofta som jag loggar in, kan jag kommentera ett inlägg. Det är inte ofta jag kommenterar men det händer. Vad som inte händer ofta däremot är att jag skriver egna inlägg. De kan under en eller ett par månader räknas på ena handens fingrar. För vem är intresserad, egentligen, av mina vardagsbestyr? Och jag lovar, det är mycket vardag i tillvaron.
En annan orsak till att jag inte skrivit/er speciellt mycket är att jag inte vill synas. Jag håller mej lite vid sidan om. Kan sticka in en kommentar då och då. Syns inte så mycket då.
Men egentligen vill jag skriva, skriva massor. Jag avundas de som är aktiva med sitt skrivande.
Det jag funderat på är vad jag ska välja, Gökboet eller Facebook. Båda, kanske någon säger men då säger jag att det funkar inte riktigt för mej. Det får bli antingen eller. Det jag tycker är bra med FB är tanken på korta meddelanden. Precis som tanken är tex med Twitter. Valet är dock, trotts allt, ganska självklart. Gökboet är vår egen domän. Carina har lagt ned dagar, veckor och månader på den. Om inte t.o.m år. I virrvarret kan jag skriva både kort och långt. Att lägga länken till inlägget på FB är enkelt och åxå ett sätt att använda båda forumen.
Så får det bli – skriver här -med länk till FB.
Helgen var vi i Göteborg
för att fira syrrans nästäldstas studenten. Det var roligt att ses igen och vi for ner redan i torsdags eftersom det hela hände på fredag så min arbetsvecka förra veckan blev aningen kort.
Jag var på kurs i onsdags också (2 kursen jag går på jobbet och DET är roligt och lärorikt), som systemansvarig i Pyramid måste jag kunna lite mer och det fick jag lära mig, vilket var skoj.
Nu sitter jag här och tänker, gå och lägg dig nu är klockan mycket men, men, jag skall. Med facit i handen var resan oerhört lärorik och ja, vi får la se. Vädret var som det rukar vara ganska kallt även om vi slapp ösregnet och på lördagen sken faktiskt solen en del.
Om nu någon vill ha lösen får ni höra av er, vet inte längre vilka som läser så jag har inte skickat till någon.
Nationaldagen, 6 juni
blev en vända i Bålsta med familjen Julia och päron och det reds lite, åktes lite gunga och kikades runt lite. Det var alldeles för varmt för att hjärnan skulle mäkta med men det var roligt att göra något och kika runt lite.
Skyddad: Så kan det vara….
Auto: 2011-06-12 Veckans Twitter
- @LibyanDictator congrats! #
- @fieldproducer morning from Sweden #
- @LIBTRIP I assumed this could be the reason. Hopefully Gadaffi has a great birthday today considering the hard work #NATO are doing 🙂 #
- @LIBTRIP it says user does not exist #
- @simondenyer jupp it is, maybe that is why #Nato is having a celebration 🙂 #
- @monsaudu I so hope so for all the Libyans and may it come to the the rest of the dicatorship ruled countries soon. #
- @LIBTRIP oh, it makes me want to have many, they make me crave for muffins 🙂 #
Festen med stort F var underbar
och det var så roligt at ses, jag var glad i flera dagar efteråt och riktigt roligt var det att känna att man hörde dit. Reaktionen på vår nya bil (som resultat på vår tuffa resa) var också väldigt speciell och att det vi åstadkommit dom här åren gjorde ett sådant intryck värmde och kändes stort.
Det var roligt och vi tackar så mycket för oss och önskar Arto och Martin många lyckliga år i framtiden. Hoppas ingen hade ont i håret även om gissningsvis några hade det. Kära återseenden med mycket prat och gott att äta.
Jag hade tydligen detta liggande i draft också, jag har för bråttomt helt enkelt.
Festen med stort F
Morsdag
KA har sin långhelg denna och jag höll på med städning, det är mycket på en vecka som Gökarna Jonsson ställer till.
Strax efter att KA vaknat knackade det på dörren och där stod familjen och Julia hade med sig en korg med goda kolor och teckning och så fick jag blommor.
Hade inte planerat någon fika men det gick att bjuda på både glass och kaffe och Julia och jag åt lite kola också 😉
Måste säga att majmånad har varit riktigt bra och det känns bra på alla plan med mig förutom en konstig punkt bredvid ryggraden som gör ont mer och mer 🙁 (beror inte på träningen)
Det bästa av allt är att jag sover mer eller mindre problemfritt och helt av mig själv också, somnar snabbt efter att jag läst en liten stund. Enda nackdelen är att jag ökat i vikt och om DET tycker jag INTE alls men kanske en smäll jag får ta trots allt men tänker försöka sluta med mina hormontabletter efter sommaren, kanske har det värsta gått över då.
Hoppas alla andra haft en fin söndag oavsett mamma eller ej.
(Det gick inte att publicera i söndags, varför vet jag inte och orkade inte böka för mycket)
