Konstigt hur man kan reagera

men reagerade gjorde jag. Brukar kika igenom nättidningarna och det första som slår mig i ansiktet är att Whitney Houston har dött och jag bara va! Jag väntar ff på att få höra henne sjunga igen efter hennes återkomst till livet efter all missbruk. Hennes röst var helt makalös och vilka rysningar jag alltid fick av den. Whitney kommer att hyllas på morgondagens Grammisgala

Hennes låt, ”I will Always Love You” från filmen Bodyguard med Whitney och Kevin Kostner betyder mycket för mig.

Ett år yngre än mig var hon och det är fördjävligt. Hela min kropp reagerade och jag har fått värk i varenda led och det är konstigt men döden är ganska närvarande och har så varit i drygt 1,5 år och kroppen har nog inte riktigt landat i ro och heller inte det som är runt oss just nu heller med funderingar, oro och annat.

Andra har också skrivit och av dom jag läser hos hittade jag hos Åsa och Fatou. Fler kommer nog och media har efter nattens tystnad kommit igen med en uppsjö artiklar att läsa hos SVD, hennes hits från YouTube hos SVD, Aftonbladet, video från hennes sista framträdande från Expressen och en av artiklarna.

Utländsk media har lite mer, NewYork Times och från skvallerblaskan på nätet, TMZ.

Nej, nu måste jag stänga ner, måste göra anant än att sitta här, läsa och reagera ännu mer. Vi har saker att göra som måste vara färdigt i dag.

Syrianerna behöver all hjälp dom kan få

och det är akut behov av mediciner och medicinsk utrustning, kontakta @Juhui67 @allpeopleareone meddelats via @reginerayani

Nu begär både Saudi Arabien och Turkiet att något handlingskraftig görs. Turkiet begär humanitär hjälp och Saudi Arabien kräver att FN enas om en resolution som har som grund att Bashar Assad avgår.

Det är en värre människoslakt som pågår i Syrien än det var i Libyen och det baserar jag på mitt Twitterflöde, självklart vet jag INTE eftersom jag inte befinner mig där. Jag vet också att det börjar bli väldigt svårt för Syrierna att få ut sin information men det är ändå oerhört otäcka bilder, filmer och rapporter som kommer ut. I Libyen ströp Gaddafi nätet och det var knappt någon som fick ut info alls men tack vare enskilda hjältar som tex Mohammed Nabbous, kunde informationen ta sig utanför Libyen och få världen utanför att agera. Mohammed blev skjuten under hans voluntära men livsviktiga kamp att koppla upp sig mot världen utanför.

Hur länge skall vi i Väst vänta och se alla dessa slaktade människor där familj efter familj försvinner och hela områden slaktas och krossas?

Invisible Friends

Trasdockan du betalar för 2 men bara behåller 1, den andra sänder vi till ett barn i fängelse eller på ett barnhem. Projektet där du får vara med och göra det omöjliga att ge till de osynliga som får uppleva att någon har sett dem.
 Du kan få en alldeles egen Invisible Friend någonstans i världen. 
Varje trasdocka har dessutom en egen betydelse utifrån FN:s barnkonvention.

Barn berör alltid mig och säkert dig också, läs lite mer på sidan och tänk efter, kanske kan det vara något du kan vara med på och/eller tipsa andra om att sprida vidare eller hänga med på. Läs mer om vad som händer här eller börja från startsidan. När du ändå håller på kan du ju kika på detta och gärna skriva under och/eller sprida vidare.

Auto: 2012-02-05 Veckans Twitter

  • Well, it is just for fun 🙂 but in some parts I do see me. http://t.co/0TXO7f0s #
  • @Annelaij här lagar jag mat, fårikål tänkte städa också men fastnade om Syriwn, hinken tittar iof på mig ändå nu med kallt vatten #
  • @tonarsmorsa hur gick det med håret? #
  • Petition Ge alla rätt till vård – GÅ FRÅN UTREDNING TILL HANDLING! http://t.co/O1FQvHzn #
  • RT @Middagsfrid: 2-personerskassen kommer snart till din dörr. Tävla om 30 matkassar. – http://t.co/8nXH29eb #
  • A rabbit herding sheep, and this is not Babe the piglet, this is Champis the rabbit from Sweden Sveriges Radio: http://t.co/nAEUwgDt #